MercaGavà
1,2 milions de persones van passar el 2019 per MercaGavà

1,2 milions de persones van passar al llarg de tot 2019 per MercaGavà. Són les dades d’un estudi que s’ha presentat avui als paradistes del mercat i que estableix l’afluència diària mitjana al centre en gairebé 4.000 persones. El dia de més afluència a MercaGavà és el divendres, amb una mitjana d’unes 4.600 visites, seguit del dissabte, amb una mitjana de poc més de 4.500 persones. De dilluns a dijous, tot i que es registren menys entrades, tots quatre dies es troben lleugerament per sobre de la mitjana diària global, sent el dia més fluix el dilluns.

Raquel Sánchez, l’alcaldessa de Gavà, ha assistit a aquesta presentació i ha valorat molt positivament aquestes dades: “Els mercats de Gavà funcionen i són un èxit, i aquest en concret ha estat catalitzador de noves sinèrgies i ha estat capaç de revitalitzar la zona nord de la nostra ciutat”. Sánchez ha destacat que de l’estudi es desprèn que “els dos mercats de Gavà són un servei molt ben valorat per la ciutadania i, tot i que el concepte de parada de mercat de vegades ens fa pensar en una imatges més tradicional, els paradistes estan sempre innovant i per tant jo estic molt satisfeta i els felicito per la feina que fan cada dia”.

Pedro Pinto, que és el president de MercaGavà, també ha rebut amb satisfacció les dades de l’estudi i assegura que “hem evolucionat poc a poc, no és un camí fàcil però entre tots hem posat el nostra granet de sorra i jo crec que a dia d’avui és un dels millors mercats de tot el Baix Llobregat i fins i tot de més enllà de la comarca”. A aquest èxit no és aliè la presència de Mercadona, tot i que, tal i com admet Pinto, “la simbiosi entre mercat i Mercadona al principi va ser complicada, però sabíem que a la llarga això ens ajudaria, i el que hem aconseguit és complementar-nos entre els dos i fer una pinya que actualment, com reflecteixen els números de l’estudi, funciona perfectament”.

Entre altres qüestions, l’enquesta ha preguntat als usuaris per les opcions que creu que falten a MercaGavà, i després d’uns lavabos sense fitxa i més nets l’opció majoritària és la del repartiment a domicili. Aquesta és una de les millores que es podrien implementar per millorar encara més el mercat, tot i que tal i com explica Manel Rodríguez, gerent de Fica’t, que és l’empresa que gestiona el mercat, “aquest està al Top dels mercats que gestionem, jo diria que a nivell de Catalunya seguríssim que està entre els 10 primers, i aquest èxit és gràcies a l’oferta comercial i sobretot gràcies a la professionalitat dels paradistes ja que és aquí on realment es veu que és un mercat de qualitat”.

Respecte a les maneres de millorar MercaGavà, Rodríguez creu que “potser seria bona idea buscar a aquells que encara no són clients, com per exemple les famílies joves, i en aquest sentit serien interessants estratègies com la venda online o el servei a domicili”.

L’enquesta es va realitzar entre els dies 21 d’octubre i 23 de novembre de l’any passat  i el marge d’error és de +/- 10%. L’estudi abasta els dos mercats de Gavà, MercaGavà i el Mercat del Centre, i estima una afluència als dos mercats durant 2019 de prop d’1,6 milions de persones. MercaGavà va ser reformat completament l’any 2015, mentre que El Mercat del Centre també va ser remodelat l’any 2010.