Uns 600 estudiants gavanencs prenen part en la dotzena Jornada Matemàtica
Uns 600 estudiants gavanencs prenen part en la dotzena Jornada Matemàtica

Més de 600 alumnes de tots els centres públics educatius de Gavà han pres part aquest matí en la dotzena Jornada Matemàtica al Carrer que ha tingut lloc a la Rambla de Gavà. El funcionament és el mateix de cada any: es distribueixen unes taules i a cadascuna d’ella els alumnes han de resoldre amb enginy un joc matemàtic divertit. Els estudiants que estan a les taules són els alumnes de primer de Batxillerat, en total 114, mentre que els que fan els jocs són els de sisè de Primària i primer d’ESO, enguany un total de 533.

Aquests jocs han estat dissenyats per un equip de professors de matemàtiques de tots els centres públics que cada any s’adapten i es posen a punt. De fet, enguany com a novetat s’ha introduït en un dels jocs l’ús d’una tauleta per adaptar la iniciativa a les noves tecnologies.

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, s’hi ha atansat i ha destacat que aquesta Jornada Matemàtica “és un èxit perquè cada any aconseguim que estigui millor organitzat, la major part dels joves que són a les taules ja havien participat abans intentant resoldre els jocs, i és una experiència molt positiva des de totes les vessants”.

Sánchez ha recordat a més que aquest és un projecte que serveix per “fomentar les relacions entre nois i noies de diferents centres i de diferents edats, així que en realitat es tracta d’una experiència molt positiva que permet apropar als nois que acaben la Primària amb aquells que ja són a ESO”.

La coordinació d’aquesta activitat és rotativa i cada any són dos els centres educatius que s’hi encarreguen. Enguany els hi ha tocat a l’escola Joan Salamero i a l’Institut de Bruguers. Carme Boo, directora del Joan Salamero, ha recordat que, com sempre, l’objectiu principal de la Jornada Matemàtica és “relacionar als nens de les escoles del curs de sisè amb els dels instituts de 1r d’ESO i 1r de Batxillerat”.

Però també hi ha un altre objectiu que passaria per fer que els alumnes “vegin les matemàtiques de la manera més lúdica possible, que vegin coses que de vegades a les escoles no es poden fer, com és el tema de la geometria en el que no s’aprofundeix suficient, i per tant els hi oferim una altre manera de veure las mates i també de col·laborar entre ells”.

Respecte a les matèries que tracten els jocs, Boo explica que la intenció dels professors és que “representin un ventall ampli on entri tot el que està relacionat amb les matemàtiques, des de càlcul mental fins a la lògica”. A més, els grups s’organitzen de forma precisa atenent a que “posem junts a alumnes als que les matemàtiques se’ls hi donen bé amb altres als que no tant, de manera que entre ells es poden complementar i entre tots poden resoldre els jocs”

En aquesta dotzena Jornada Matemàtica al Carrer han participat els sis centres públics d’Educació Primària que hi ha a Gavà més els dos instituts, el Bruguers i El Calamot. Les taules s’han repartit al llarg de la Rambla agrupades en tres zones diferents, i cada zona disposava dels mateixos 19 jocs. D’aquesta manera, els professors poden repartir als alumnes amb comoditat dins de cadascuna de les zones. A part de les direccions de tots els centres educatius, col·laboren en aquesta activitat l’Ajuntament de Gavà, els Serveis Educatius de Gavà i la Inspecció Educativa.