7 noves línies AMB Exprés

L’AMB anuncia el tret de sortida a la segona fase de nova xarxa de bus metropolità d’altes prestacions, que es vertebra amb el servei de bus metropolità Exprés (AMB Exprés) i el servei AMB Metrobús. Aquesta xarxa metropolitana de bus d’altes prestacions, que es va començar a implantar al març del 2018, facilita una connexió més directa i amb més freqüència amb el centre de la metròpolis i en els principals corredors metropolitans.

Durant el primer trimestre del 2019, l’AMB posarà en funcionament un total de 13 noves línies d’altes prestacions: 7 noves línies AMB Exprés, que fa recorreguts més directes i amb poques parades, i 6 noves línies AMB Metrobús, basades en línies metropolitanes d’alta freqüència, amb un interval de pas inferior als 10 minuts, i per tant similars als del metro. Algunes de les línies Metrobús, a més, disposaran d’autobusos articulats que ofereixen un 30% més de capacitat.

Amb exprés

Les 7 línies AMB Exprés que s’activaran aquest primer trimestre seran les següents:

  •    E30: Mas Lluí – Zona Universitària/Maria Cristina
  •    E70: Sant Boi – Pl. Espanya
  •    E79: Sant Boi – Zona Universitària/Maria Cristina
  •    E81: Gavà – Pl. Espanya
  •    E86: Viladecans – Pl. Espanya
  •    E97: Castelldefels – Zona Universitària/Maria Cristina
  •    E98: Gavà – Viladecans – Zona Universitària/Maria Cristina

Amb metrobús

Les 6 línies AMB Metrobús seran les següents:

  • M1: Metro Fondo (Santa Coloma Gramenet) – Metro Pep Ventura (Badalona)
  • M6: Estació Rodalies Badalona – Hospital Can Ruti (Badalona)
  • M14: Rambla Marina (l’Hospitalet de Llobregat)- Illa Diagonal (Barcelona)
  • M19: Hospital Vall d’Hebron (Barcelona)- Hospital Can Ruti (Badalona)
  • M26: Estació Rodalies Sant Adrià de Besòs – Can Ruti (Badalona)
  • M30: Can Franquesa (Santa Coloma de Gramenet) – La Virreina (Montgat/Tiana)

L’AMB recorda que “el desplegament d’aquesta nova xarxa obeeix en part al gran creixement de demanda del transport públic de gestió indirecta i persegueix quatre grans objectius: millorar l’oferta de transport públic, donar resposta als corredors de mobilitat amb més demanda i amb aglomeracions, crear línies més directes i amb més freqüència de pas i generar punts d’intercanvi per al transbordament, amb la creació d’una xarxa potent d’intercanviadors entre les diferents línies d’altes prestacions, la nova xarxa de bus de Barcelona i la resta de modes de mobilitat”.

Un cop implantades totes les fases, la xarxa de bus metropolità d’altes prestacions estarà formada per 27 línies, 11 línies AMB Exprés i 16 línies AMB Metrobús, i disposarà de 25 punts d’intercanvi distribuïts per la metròpolis.