La Casa de Andalucía de Gavà i l’Associació de Veïns de Les Colomeres tornen a organitzar la que serà la sisena Feria de Abril de Gavà. Tindrà lloc el proper dissabte, 18 de maig, a la plaça Francesc Macià, i s’allargarà amb tota una sèrie d’activitats des de dos quarts d’onze del matí fins ben entrada la nit. Conchi Benjumea, presidenta de la Casa de Andalucía de Gavà, ha destacat que organitzant aquest esdeveniment les dues entitats “unim forces i esperem aconseguir que la Feria de Abril 2024 sigui més multitudinària i més completa que les edicions anteriors”.
Enguany hi ha una novetat important i és un concurs de sevillanes amb premis per les millors parelles. Benjumea ens explica que “hi haurà un jurat, expert en la matèria, que atorgarà tres premis i un quart de consol. Aquest jurat valorarà aspectes com ara els moviments dels peus, dels malucs, del cap, els gestos, i el cos en general”. El concurs tindrà lloc sobre les 19:00 hores i els premis han estat cedits per establiments gavanencs que, d’aquesta manera, han volgut col·laborar amb les dues entitats que organitzen la Feria de Abril.
També hi haurà altre novetat, i és que aquest any “no hi haurà paradetes”, ens explica Isabel Mora, presidenta de l’associació veïnal: “Tindrem servei de bar, zona de menjar i escenari però costa molt unir a tanta gent per posar les paradetes i, després de tantes festes que hem tingut a Gavà, no es pot aconseguir aquesta unió”, ha explicat Mora.
Una de les queixes recurrents dels assistents és que, a l’hora del menjar, fa molta calor i a la plaça no hi ha zones d’ombra. Mora ha destacat que “intentarem posar algun para-sol en col·laboració amb algun bar, però ben poca cosa podem fer en aquesta plaça perquè té molt de ciment i poca ombra. Tot i això, intentarem que la majoria de la gent pugui gaudir del menjar sota una ombra”.
Parlant de menjar, consistirà en botifarra amb mongetes amb pa i allioli i una peça de fruita, tot per 6 euros. Els tiquets, per cert, es poden adquirir anticipadament a les respectives seus de les dues entitats que organitzen l’esdeveniment. Benjumea destaca que “no només és un menú atractiu, sinó que és una ocasió per fomentar unió entre persones, el menjar serveix també per conèixer altres persones i intercanviar opinions”.
Segons ha volgut destacar Benjumea, la gent a Gavà “afronta amb il·lusió aquesta Feria de Abril i, de fet, tenen ganes de que se segueixen fomentant aquest tipus d’activitats, les persones tenen ganes de divertir-se i passar-ho bé”.
Respecte a les dates escollides per fer a Gavà la Feria de Abril, Benjumea vol recordar que “la primera que es fa és òbviament la de Sevilla al mes d’abril, però és cert que al llarg de tot el mes d’abril i també del de maig se segueix celebrant la Feria de Abril a molts pobles andalusos”.





