L’Ajuntament de Gavà ha acordat amb l’empresa adjudicatària del servei d’autobús Avanza i l’Àrea Metropolitana de Barcelona la implementació immediata de diferents mesures que permetin abordar algunes de les deficiències actuals i garantir un funcionament de més qualitat.

Les accions, concretades en una reunió celebrada dilluns, són les següents:

  • Un pla de xoc de neteja i manteniment dels vehicles durant aquest mes d’agost aprofitant que hi ha menys expedicions.
  • Garantir la compra i/o lloguer d’autobusos per garantir les màximes expedicions possibles. Es preveu que al setembre hi hagi 16 autobusos més amb la possibilitat de llogar altres 30 a l’espera de completar la renovació integral de la flota, prevista per a finals d’aquest any.

L’Ajuntament diu que estarà “amatent per tal que es compleixin els acords assolits”. S’ha previst una nova reunió al mes de setembre per fer un seguiment i avaluar la situació.

Antecedents

Recordem que l’Ajuntament de Gavà, juntament amb els de Viladecans, Castelldefels i Sant Boi, ha traslladat en reiterades ocasions tant a la companyia com a l’AMB la seva indignació per una situació que ha anat empitjorant progressivament, i que ha provocat reiterades queixes per part de les persones usuàries. Queixes relacionades amb: pèrdues de freqüència que s’estimen entre el 10 i el 15%; supressió i/o reducció d’algunes línies, falta de manteniment dels vehicles; problemes d’accés per a persones de mobilitat reduïda, i una antiguitat de la flota que la fa poc sostenible. Davant d’aquesta situació, a principis de juliol, els ajuntaments van fer un comunicat conjunt adreçat a l’AMB, prestadora del servei, perquè exigís a Avanza tot un seguit de millores per garantir la bona qualitat del servei.

En el comunicat es demanava:

  • Augmentar els recursos personals per fer el manteniment que requereixen els vehicles i es reparin amb urgència aquells que pateixen qualsevol mena d’avaria, tant sigui mecànica com de climatització.
  • Incrementar els recursos materials perquè els vehicles avariats o retirats del servei es reposin immediatament per evitar interrupcions en els trajectes i garantir les expedicions segons les freqüències previstes.
  • Garantir l’accessibilitat de tots els vehicles a persones amb mobilitat reduïda, resolent les repetides errades en el funcionament de les rampes i màxima diligència en el servei d’atenció directa habilitat fa uns mesos.
  • Informar amb rapidesa i en tot moment les persones usuàries dels possibles canvis d’horari o anul·lacions de les expedicions derivades d’incidències en el servei.
  • Ampliar les expedicions de les línies L94 i L95els caps de setmana i festius.

Els ajuntaments també van reclamar a l’AMB que “explori totes les eines legals que contempla la concessió per garantir el compliment del contracte, i que no es descarti l’obertura d’un expedient sancionador”.