
Conferència sobre el setge de Barcelona de 1713-1714 de l’historiador Carles Serret al Museu de Gavà
Exposicions, conferències i activitats infantils a Gavà per explicar els fets de 1714 a Catalunya
La ciutat de Gavà s’ha afegit a la celebració del Tricentenari dels fets de 1714 amb un seguit d’actes que es van iniciar el dijous, 11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya, i que es perllongaran fins a principis de l’any 2015.
Ahir a la tarda, al Museu de Gavà va tenir lloc la primera de les conferències programades: El setge de Barcelona de 1713-1714, a càrrec de l’historiador Carles Serret, una xerrada que va servir per contextualitzar els fets del darrer conflicte de la guerra de Successió, les seves implicacions i conseqüències. “Va ser el final èpic d’una història que d’entrada ja estava perduda en aquell moment”, explicava en breus paraules l’historiador. “En el moment en què Catalunya va quedar sola– va argumentar Serret- a l’entrada de l’estiu de 1713 la idea era molt clara i s’utilitzava aquest concepte de resistir es vencer esperant un canvi d’aliances. Un canvi d’aliances havia provocar que ens quedessin sols i era esperar que el nou context internacional en algú moment canvies alguna cosa, aquesta esperança la teníem i van aguantar fins al final”. Però com va explicar Carles Serret “malauradament el 18 de setembre de 1714 es va produir aquest canvi però la ciutat havia caigut una setmana abans i per tant aquell nou canvi d’aliança que es produïa no ens va servir de res perquè ja havien perdut la guerra, s’havia desmuntat l’incipient estat, la república catalana”.
La propera conferencia, que tindrà lloc dijous 25 de setembre també al Museu, abordarà la Vida quotidiana després d’un conflicte. L’entorn de Barcelona després del 1714 de la mà de la historiadora M. Lledó Barreda
El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Gavà, Miquel Àngel Diaz va explicar que l’Ajuntament va voler amb les conferencies, exposicions i activitats lúdiques programades “fer una contribució des de Gavà a la divulgació històrica de tot el que van significar els fets de 1714. Ens hem sumat als actes de Tricentenari en clau de divulgació històrica, pedagògica i cultural perquè cadascú tregui la seva conclusions sobre uns fets que son cabdals per la historia de Catalunya”.





