El Palau de la Generalitat ha acollit, aquest dilluns a la tarda, una llarga reunió, encapçalada pel president, Pere Aragonès, on s’ha debatut sobre la futura ampliació de l’aeroport de Barcelona. En aquesta trobada, on hi ha estat representat Aena, El govern d’Espanya i els ajuntaments del territori de l’àrea d’influència de la infraestructura, entre ells Gavà, s’ha defensat “la necessitat d’invertir en el Prat per convertir-lo en un hub de vols intercontinentals que permetin dinamitzar l’economia catalana amb l’atracció de talent, innovació i ocupació de qualitat, però, a la vegada, amb solucions respectuoses amb el medi ambient.” També es condiciona l’acció a “la inversió en els aeroports de Girona amb interconnexió ferroviària d’alta velocitat entre aquests i Barcelona, en la línia de fer una sistema aeroportuari de país”.
Per tal de prendre decisions, el vicepresident, Jordi Puigneró, ha anunciat que “es crearà, de manera immediata, una taula tècnica amb tots agents implicats”, on també hi tindrà representació l’Ajuntament de Gavà, per tal “d’avaluar tots els informes i prendre decisions de consens davant les solucions tècniques proposades com més aviat millor”, perquè, al seu entendre, “aquest repte no pot esperar”.

El Secretari d’Estat d’Infraestructures del Govern d’Espanya, Pedro Saura, ha assegurat que “el pla director que s’aprovi tindrà en compte tost els requeriments ambientals, perquè d’altra forma no seria acceptat per Europa” i ha refermat que “la opinió de la Generalitat serà determinant” ja que, “el pla que es faci ha de de ser el que vol el territori, no el que vol Aena”.

L’Alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha valorat positivament la trobada i després de defensar “la necessitat de fer del Prat un aeroport amb vols intercontinentals”, ha dit que “no serà acosta del benestar dels veïns i veïnes de Gavà“ i que, per tant, no permetrà “que es repeteixi l’error de fa 15 anys, quan amb l aposada en marxa de la tercera pista el barri marítim va patir continuats episodis de contaminació acústica”
En aquest sentit, Sánchez ha precisat que “Aena s’ha compromès a blindar l’operativa actual de pistes segregades actual al que nosaltres no renunciarem” i també ha condicionat el projecte “al compliments de tots els requeriments mediambientals”