Les fruites són aliments alcalins.
Xerrada sobre els beneficis de la dieta alcalina
La nutricionista i naturòpata Meritxell López serà l’encarregada de guiar aquesta ponència que es farà aquest dijous a la biblioteca Josep Soler Vidal
La nutricionista i naturòpata Meritxell López estarà aquest dijous a Gavà per parlar dels beneficis que té per a la nostra salut seguir una dieta alcalina.Segons els entesos les malalties es produeixen quan hi ha excés d’acidesa en l’organisme i per combatre-ho cal ingerir aliments alcalins, bàsicament verdures i fruites fresques, olis i llegums (tots ells preferiblement en cru).
D’altra banda, els aliments àcids són més recurrents, habituals i accessibles, com el cafè, l’alcohol, el pa (i tots els derivats del blat, com la pasta), el sucre refinat, els productes làctics, la carn, els aliments fregits, els aliments processats, la brioixeria industrial… A més, els aliments àcids es relacionen amb els edulcorants artificials en gran part dels casos. Per tant, hauria de consumir-se un màxim d’un 20% d’aliments d’aquests grups per obtenir els beneficis de la dieta alcalina.
L’aigua és una gran aliada, ja que la seva presència produeix que l’organisme tingui major capacitat de dissolució en líquid de totes les substàncies i es puguin assimilar millor. Una altra recomanació és prendre, només llevar-se un got d’aigua a temperatura ambienti amb mitja llimona espremuda, una beguda refrescant i molt alcalinizant que ajuda fins i tot a desintoxicar a petita escala el fetge i els ronyons
La xerrada, organitzada per al Banc del Temps de Gavà, començarà a les 18 hores.





