Casa Ramon
Casa Ramon tanca després de 57 anys de servei a la ciutat

Casa Ramon tanca definitivament les seves portes. El proper diumenge, 30 de juliol de 2023, serà la darrera vegada que aquesta empresa de menjar per emportar aixequi persianes.

Antoni Soler n’és el propietari i fill de Ramon Soler, la persona que va iniciar el negoci. Segons ens explica, “ja fa uns anys que em podia haver jubilat però he anat continuant uns anys, el que passa és que ara no trobem a qui vulgui continuar el negoci així que s’ha pres aquesta decisió”.

Soler ens ha assegurat que “ni cap membre de la família, ni els meus fills, ni tampoc els treballadors han volgut fer-se càrrec del negoci, i fins i tot ho havíem posat en una agència però tampoc va trucar ningú interessat, així que hem arribat a la conclusió de que havíem de tancar”.

Casa Ramon
Un dels cuiners de Casa Ramon, aquest migdia preparant menjar per emportar

Casa Ramon va obrir l’any 1966 com a restaurant en un local ubicat a la carretera de Santa Creu de Calafell. Després ja es va afegir tota la part de negoci del menjar per emportar, al cap d’uns quinze anys, i aquí els pollastres a l’ast van ser protagonistes durant una època fins que poc a poc es van afegir altres tipus de menjar fins arribar al que és avui dia, un servei on es pot trobar una àmplia varietat de menjar per emportar i menjar a casa. Antoni Soler recorda que “nosaltres vam començar a servir menjar a llars d’infants quan encara no existien els negocis de càtering ni les cuines centrals ni res semblant. Tot i que al principi eren encàrrecs puntuals, també vam començar a portar a domicili a algú que ens ho demanava, i per això crec que segurament sí que vam ser dels primers en portar menjar a domicili a Gavà”.

El desembre de l’any 2001 es van traslladar al que és l’actual local, ubicat a la Riera de Sant Llorenç, a tocar de Can Sellarès, i en aquest trasllat ja es va perdre definitivament la part de negoci de restaurant. A banda d’aquests, “durant uns anys també vam tenir una rostisseria a l’avinguda d’Eramprunyà que obríem només els diumenges, però fa 22 anys la vam tancar”.

Casa Ramon
Antoni Soler, aquest migdia preparant un encàrrec

Segons Soler, “el volum de negoci es manté estable en els darrers anys, però tot i això sembla que no interessa a ningú. Si estiguem en altre moment potser buscaríem algun tipus d’expansió més orientada al delivery, però si no hi ha algú que ho faci això jo ara ja no ho puc fer”.

Els treballadors ja han anat comunicant als seus clients habituals la data d’aquest tancament ja que “tenim gent que o bé cada dia o bé molt sovint, a tothom li sap greu perquè són molts anys i és que hi ha molta gent acostumada a venir cada dia a la que li solucionem el tema del menjar”.