Cellers la Vinya
Jordi Vidal, avui a la botiga (Foto: cortesia Jordi Vidal)

Cellers La Vinya ha aconseguit en temps de confinament una veritable proesa: augmentar significativament el seu volum de negoci. Tal i com ens explica el seu responsable, Jordi Vidal, “el consum ha augmentat significativament, per posar un exemple, cerveses d’ampolla petita venia unes dues o tres caixes setmanals, i ara estic en una mitjana de 20 caixes setmanals”. Això s’explica perquè “ha canviat l’estructuració del consum de vins i begudes alcohòliques, hi ha hagut un canvi en els hàbits de consum, i el que la gent consumia abans al bar el consumeix ara a casa, i potser també en major quantitat”. Globalment, doncs, el volum de vendes ha augmentat a La Vinya “gairebé el doble”.

El negoci, això sí, ha hagut de canviar forçosament degut al confinament general de la població. La botiga no ha tancat en cap moment ja que es trobava dins de les excepcions a la norma general de tancament de comerços. Però la gent no podia anar-hi físicament a la botiga, i per tant el Jordi ha reforçat un servei de repartiment a domicili que, si bé ja existia abans de la pandèmia, era bastant residual i ara “l’hem reforçat prioritzant sobretot a gent gran i també a persones pertanyents a grups de risc, i s’ha fet sempre sense compra mínima obligatòria i de manera totalment gratuïta, i així serà sempre fins que tornem a la normalitat”.

El resultat és prou significatiu: “El servei a domicili ens ha pujat gairebé un 600%, és a dir, hem passat de fer uns 5 repartiments setmanals, a fer durant el confinament uns 14 repartiments però diaris”. La majoria d’aquests serveis a domicilis s’han fet a Gavà, però també al nucli de Gavà Mar, a Viladecans, a Begues, i de manera excepcional a “alguns clients de Barcelona que són afamats i fervorosos seguidors del vi que sempre busquen aquelles anyades més especials”.

La Vinya, botiga amb molta història (Foto: cortesia Jordi Vidal)

El cas de La Vinya no és ni molt menys una illa en el sector, ben aviat el contrari, ja que “en general, totes les botigues de licors han augmentat molt les vendes arreu, conec moltes que els ha passat el mateix que a mi i que estan desbordades a nivell de vendes, per exemple a la pàgina web decantalo, que la porta un amic meu i és una de les més importants de venda online de vins, han multiplicat per més de 500 les vendes a domicili i no poden posar més gent a treballar per manca d’espai. La veritat és que tot el nostre sector està bastant animat gràcies a que aquest canvi en els hàbits de consum ens han enfortit”.

Respecte al que més sortida ha tingut en aquest temps de confinament, no han estat les begudes alcohòliques en sí com molts poden haver pensat: “El que més s’ha venut és cervesa, que ha experimentat un augment espectacular, i després vins, ja sigui tint o blanc, seguits de caves i finalment vi rosat. Pel que fa a les begudes alcohòliques, aquí no hi ha hagut un augment significatiu, aquest tipus de begudes continuen sent un tema social i a casa la gent en general no hi està acostumada”.

La Vinya
Cellers La Vinya, aquest matí (Foto: cortesia Jordi Vidal)