Fita i Petjada
Fita i Petjada, el club de lectura de la UME, compleix 10 anys (Foto: Instagram de Fita i Petjada)

El club de lectura Fita i Petjada celebra els seus primers 10 anys de vida amb un seguit d’activitats que s’estendran des del 12 de maig i fins l’11 de juny. Aquest club, que compta amb una vintena d’integrants aproximadament, va néixer a dins de la Unió Muntanyenca Eramprunyà amb l’objectiu, segons Juan Pérez, que és el coordinador del club de lectura, de “fomentar la lectura el màxim possible dins de la UME i de la població de Gavà, i per aixòm el que fem és escollir un llibre cada mes per llegir-lo i després reunir-nos tots els integrants del club per fer una tertúlia literària sobre aquest llibre”. Òbviament, la temàtica dels llibre escollits està relacionada sempre amb els valors que fomenta la UME, relatius per tant a temes com natura, medi ambient, etc.

El club ha estat lligat des dels seus inicis a la Biblioteca Josep Soler Vidal, i és de fet un dels diversos clubs que té registrats aquesta biblioteca. Pérez fa un balanç “sorprenent i positiu perquè quan vam arrencar amb el club pensàvem que ens quedaríem sense llibres que tractin el tema de la muntanya. La nostra sorpresa és que cada vegada descobrim més llibres sobre aquesta temàtica per poder llegir”.

Aquesta satisfacció també s’estèn a la pròpia UME ja que “arran del naixement de Fita i Petjada hem vist que a dins de la UME hi ha cada vegada més interès per introduir-se en el món de la lectura, gent que comença a tenir un interès per llegir quan no estaven acostumats als llibres”.

Una de les principals satisfaccions que aporta participar en una tertúlia literària és “perdre la por a que la teva interpretació del llibre no sigui la correcta, quan estàs en una tertúlia aquesta sensació desapareix totalment perquè et trobes que la teva lectura s’enriqueix amb els punts de vista dels altres integrants del club, i al final amplies el te espectre de coneixement sobre la pròpia lectura que has fet, és molt sorprenent”.

Les activitats de commemoració d’aquesta primera dècada donaran inici el dijous 12 de maig a les 19:00 hores amb una conferència als baixos del Museu de Gavà anomenada “Present del llibre de muntanya, perspectives de creixement del gènere”. De fet, la intenció de les activitats que organitzen amb motiu d’aquesta primera dècada de vida és la de “parlar del present i el futur del llibre de muntanya, i per això convidarem a una sèrie de persones que han apostat molt en la seva trajectòria pel llibre de muntanya, i parlarem amb ells sobre què podem fer per seguir creixent”.

Aquestes persones són Cori Calero (20 de maig, baixos del Museu de Gavà), Francesc Roma (26 de maig, seu social de la UME), i Jaume Altadill (també a la seu social de l’entitat el 3 de juny). A més, el 13 de maig s’inaugurarà una exposició a la seu de la UME on es farà un recorregut per les diverses tertúlies d’autor que s’han fet al llarg d’aquests anys.