Concert de música de cobla per celebrar Sant Nicasi
Concert de música de cobla per celebrar Sant Nicasi

Aquest dissabte, 14 de desembre, coincidint amb la Festa Major d’Hivern de la ciutat l’Espai Maragall va acollir un concert de música de cobla organitzat de nou per Junts per Gavà amb el suport de l’Ajuntament. En aquesta ocasió les protagonistes varen ser la Cobla Llobregat i la Sant Jordi Ciutat de Barcelona sota la direcció de Marcel Sabaté i Bernat Castillejo.

El recital, que va donar inici a les 19 hores, va esta presentat per Queralt Pedemonte i va comptar amb la participació de Joan Torras a la percussió. El repertori va dividir-se en dues parts. A la primera es van interpretar: Davant la verge, La cova del drac, La Nit de Nadal, Nacoonal II i la presó de Lleida. A la segon part es va tocar: Cant a l’horitzó. Calonge i Sant Antoni, La festa de la Martíria, Manel, l’Alt Empordà, Ofrenz a Violetes i Suite Dharma.

Marcel Sabaté, director de la cobla La Llobregat, assegurava que “és un goig poder fer un concert amb dues corals i el suport de la percussió perquè permet interpretar peces que d’una altra manera no seria possible, per contra el repte implica molta feina darrere amb la complexitat que suposa haver de quedar tots per assajar. Sabaté concreta que “la tria del repertori s’ha fet a partir dels suggeriments la organització i escollint peces adequades com les de la Presó de Lleida, de Joaquim Serra o l’Alt Empordà, de Ricard Viladesau, que tenen un fil conductor descriptiu”.

Marta Zaera, presidenta de l’executiva de Junts per Gavà, es mostra “satisfeta d’organitzar aquest concert per celebrar Sant Nicasi, perquè malgrat que comporta molts mesos de molta feina, l’acollida del públic és molt bona. Volem seguir apostant per aquesta iniciativa cultural i prova d’això és que ja hem començat a preparar el de l’any vinent que serà encara més espectacular”.

Podeu consultar tot el programa de festes aquí

PUBLICITAT