Concert de piano amb Laura Colago
Laura Colago

Amics de la Música de Gavà segueix amb el cicle de concerts de petit format que va encetar al mes passat mes de de gener i aquest proper divendres, 22 de març, a les 20 hores, es portará a la sala polivalent del casal de cultura American Lake a Laura Colago.

Laura Colago Montañes

Inicià els seus estudis musicals als cinc anys a Gavà amb Alba Massana. A partir dels onze anys cursà el grau professional de música al Conservatori Municipal de Música de Barcelona amb les professores Carme Poch i Mercè Molero, graduant-se amb les màximes qualificacions i obtenint el Premi d’Honor de piano. Des de l’any 2018 fins el 2022 estudià al Conservatori Superior de Música del Liceu amb els professors Daniel Ligorio i José Enrique Bagaría gràcies a una Beca d’Excel·lència de la Fundació de Música Ferrer-Salat.

Ha estat premiada a diversos concursos, tant a nivell nacional com internacional, com el
Concurs de Joventuts Musicals de Vilafranca, el King’s Peak International Music Competition, el Concurs d’Interpretació Musical JPC o el Concurs Antoni Besses. La seva activitat concertística arriba també a auditoris d’Alemanya, Polònia i Portugal, com el Hohhaus Palais a Fulda o bé el Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego a Lusławice. Ha rebut una nombrosa quantitat de classes magistrals de mestres de gran renom internacional com Eugen Indjic, Boris Berman, Dmitri Alexeev, Josep Colom, Mª Jesús Crespo, Antoni Besses, Uta Weyand, Friedemann Rieger, Markus Schirmer, Noriko Ogawa i Akiko Ebi, entre d’altres.

Actualment, continua els seus estudis de màster a la Universitat Anton Bruckner de Linz
(Àustria) amb el professor Till Alexander Körber i amb l’ajuda de la beca de la Fundació
Universitària Pedro Pons.

Recital

El programa presenta dues facetes de la gran literatura pianística del segle XIX de la mà de dos dels compositors més cèlebres del període romàntic. El concert comença amb una selecció de poloneses del compositor Frédéric Chopin. Juntament amb les seves mazurques, les poloneses mostren la vessant més nacionalista del catàleg de Chopin. Les poloneses són obres de caràcter solemne, a tempo de marxa, però no obstant, Chopin les impregna del seu lirisme idiosincràtic i de refinament en l’escriptura pianística. Les
dues primeres poloneses, de caràcter més fosc, contrasten amb l’extroversió de la polonesa
“Militar” per cloure amb la majestuositat de la polonesa en do menor.

La segona part del concert consta d’una de les grans obres del repertori pianístic: la sonata nº19 de l’austríac Franz Schubert. Les 3 darreres sonates de Schubert, que figuren com les números 19, 20 i 21 del seu catàleg, són la culminació de l’extraordinari catàleg per piano de Schubert, malgrat la seva curta vida. Escrita durant l’any 1828, és a dir, el mateix any de la seva mort, en el qual Schubert patí una greu sífilis que el portà a la mort als només 31 anys, la sonata nº19 està impregnada d’un sentiment de fatalitat premonitori, alternat amb passatges plens de llum i, fins i tot, d’una innocència tendra. Igual que en les següents sonates, Schubert exigeix a l’intèrpret no només una feina tècnica d’altíssima complexitat en aquest colossal treball, sinó també un involucrament musical extraordinari per tal que l’oient experimenti una viatge emocional tan transcendental com humà.