La delelegació gavanenca de l’Associació Espanyola contra el Càncer es va mobilitzar de nou dissabte, 19 d’octubre, coincidint amb el Dia Internacional contra el Càncer de Mama, per tal de seguir recaptant fons per contribuir a les investigacions que permetin avançar en els tractamens de les persones que pateixen la malaltia i a millorar la seva qualitat de vida.
Amb aquest afany van muntar una taula informativa al centre comercial Barnasud, per rebre donatius, vendre material de marxandatge i aportar informació. Pilar Gràcia, membre de la delegació local, posa l’èmfasi en la importància de «col·laborar perquè tot el que es recapti va destinat a la investigació per avançar en els tractaments per allargar l’esperança de vida, millorar la qualitat de vida del malalt i de les famílies i cercar la cura” i recorda que «octubre es considera el mes rosa perquè està dedicat a crear consciència i sensibilització sobre el Càncer de Mama, tipus de càncer més comú i principal causa de mortalitat en dones de tot el món»
Gràcia assegura que «la gent està prou sensibilitzada perquè, qui més qui menys, ha patit de prop aquesta malaltia” i assenyala que «aquest any l’AECC destina una gran quantitat d’ajudes a projectes de recerca oncològica per al càncer de pulmó de cèl·lules petites i pel càncer de fetge, on la supervivència és molt baixa».
La incidència del càncer de pulmó de cèl·lules petites és de més de 4.000 nous casos a l’any a Espanya, i encara que el tabaquisme és el principal factor de risc, hi ha altres possibles factors ambientals i ocupacionals poc estudiats. Pel que fa al càncer de fetge, cada any es diagnostiquen al voltant de 6.500 casos essent el carcinoma hepatocel·lular el més comú. Aquest tipus de tumor és altament agressiu, amb taxes de supervivència inferiors al 30%.
Marc Carrasco, responsable de màrqueting de Barnasud, ha refermat «el compromís social del centre comercial que, més enllà de la nostra activitat, volem contribuir, amb la nostra imatge de marca, cedint espais gratuïts a l’entitat perquè pugui visibilitzar-se. A més, durant l’any col·laborem de manera altruista amb l’AECC en diferents activitats com una exposició o esponsoritzant la seva cursa».
Can Tintorer se suma a la campanya
Recordem que durant aquest mes el barri de can Tintorer, en col·laboració amb la delegació local ha organitzat, una col·lecta per recaptar fons destinats la recerca del càncer. En total s’han repartit una quinzena de guardioles per diferents establiments del barri, amb l’objectiu, segons explica el nou vicepresident de l’entitat veïnal, Alfonso Portillo, «de recollir les màximes aportacions ciutadanes, ja sigui en metàl·lic o a través del bizum habilitat. Pensem que la causa ho mereix perquè qui més qui menys ha patit de prop aquesta malaltia”.
l’AECC Gavà ha agraït aquesta iniciativa solidària perquè “esdevé molt valuosa per fer xarxa, sensibilitzar la gent i mobilitzar-la perquè s’impliquin activament contribuint a l’impuls de la recerca”.





