Una unitat mòbil de donació de sang del Banc de Sang i Teixits visita novament Gavà. Avui dimecres, 16 d’agost, el vehicle estarà situat al passeig de Joan Maragall, al costat de la plaça de l’Esglèsia. L’horari per poder donar sang és de 10:00h. a 14:00h. i de 17:00h. a 21:00h.

La sang és un teixit format per diversos elements amb característiques i funcions diferents que es transfonen per separat a malalts diferents. Per tant, una única donació de sang pot beneficiar a més d’un malalt. Les donacions es fraccionen per obtenir essencialment tres productes: concentrats d’hematies, concentrats de plaquetes i plasma. donat que la sang té un període de caducitat es fa necessària la realització de campanyes periòdiques.

Val a dir que pot donar sang qualsevol persona sana entre 18 y 65 anys que pesi més de 50 quilos. Es recomana que les dones donin sang un màxim de tres vegades l’any i els homes un màxim de quatre, sempre respectant que entre donació i donació cal que hagin passat un mínim de dos mesos.

PUBLICITAT