En Comú Podem demana al govern municipal que ofereixi una alternativa sòlida davant les pròximes obres al pavelló Jacme March que, segons la formació morada, “fa anys que necessita una reforma integral”. Gràcies als fons Next Generation, les obres començaran al juliol i s’allargaran durant uns quants mesos, així que l’activitat esportiva que s’hi realitza s’haurà de traslladar a un altre lloc. ECP denuncia que “encara no coneixem una alternativa clara i viable per a reubicar als clubs que utilitzen el pavelló, i molts d’ells no han rebut la informació necessària fins fa escassos dies”. Per exemple, des del grup municipal asseguren que han rebut la preocupació de persones vinculades al Club Handbol Gavà, que encara no saben amb certesa si disposaran d’un espai adequat per a cobrir totes les necessitats per la pràctica d’aquesta disciplina.
També expliquen que l’única proposta sobre la taula fins ara és l’ús de la pista de la British School, però que “aquesta opció presenta nombroses mancances: no s’ha previst un sistema de transport des del centre de la ciutat ni un acompanyament adequat per als menors; a més, no els han assegurat si es podrà fer ús de les dutxes, imprescindibles després de l’activitat esportiva, o del gimnàs, fonamental per a la prevenció de lesions. Tampoc està garantida la disponibilitat de la pista cada tarda de la setmana. Aquestes condicions, evidentment, no garanteixen ni la seguretat de les i els jugadors ni la qualitat mínima dels entrenaments”.
Des d’En Comú Podem qualifiquen aquesta alternativa d’“improvisada i fràgil”, i per aquesta raó demanen al govern local que doni ja una alternativa concreta i adequada per a garantir la continuïtat de l’activitat esportiva durant les obres del Jacme March. “Si Gavà vol consolidar-se com una autèntica ciutat esportiva, la planificació i el respecte pels clubs locals han de ser una prioritat. Però sembla que el govern municipal no és conscient de la quantitat de baixes que poden sofrir les entitats esportives afectades, deixant a molts nens, nenes i joves sense la possibilitat de practicar esport a la seva ciutat”, conclouen.




