El Ple de l’Ajuntament de Gavà ha aprovat, per unanimitat, una declaració política presentada per Podemos on, d’una banda, demana “el suport del Consistori al Consell Consultiu de la Gent Gran” i, de l’altra, requereix a la Generalitat de Catalunya que “elabori una llei que reculli els drets i necessitats de les persones grans, i afronti temes com la sanitat, l’economia, la soledat no volguda, els maltractaments o la bretxa digital” donat que, “des del 2017, fins ara, no s’ha fet cap pas i només es compta amb una carta de drets i deures” .
El PSC defensa la necessitat “d’actuar per garantir que es respectin els drets d’aquest col·lectiu, sovint, vulnerable”, i per això, demana que “el govern català, integrat per ERC i Junts mogui fitxa, més enllà que donar suport a mocions municipals”.
Ciudadanos veu prioritari “tenir cura” d’aquest col·lectiu i, per això, lamenta “l’acció ineficaç del Govern de la Generalitat que, enlloc de treballar per la gent, es limita a fer tweets a internet”.
Junts per Gavà defensa la gestió del Govern precisant que “s’està treballant en l’esmentada llei, la qual, donada la diversitat d’un col·lectiu que cada vegada és més ampli, ha de tenir en compte molts aspectes”.
El Partit Popular creu que aquesta llei “és molt necessària per protegir els drets de les persones grans, especialment colpejades durant la pandèmia” i lamenta que “el Govern tingui altres prioritats i doni l’esquena als veritables problemes de la societat catalana”.
El regidor no adscrit, Miguel Ángel Ibáñez, assegura que “aquesta és una llei molt necessària i fa temps que està pendent”.