El Ple a favor de la inclusió financera de la gent gran
Cua de gent al carrer esperant ser atesa a La Caixa

El Ple de l’Ajuntament de Gavà ha subscrit, de manera unànim, una declaració institucional “en defensa de la inclusió financera de la gent gran a Gavà” . En el text argumenta que, “en els darrers anys, s’ha produït un tancament massiu d’oficines i un desmantellament progressiu de caixers automàtics, que durant l’any passat, van sumar més d’un miler, la qual cosa ha deixat alguns indrets, com ara pobles petits, desproveïts d’aquest servei, que s’han anat transformant en gestions on line”. La declaració precisa que “la situació ha provocat, de retruc, que el personal de les oficines, que sí funcionen, pateixin una sobrecàrrega de feina, ja que han d’atendre a més gent de la que poden i és habitual veure cues al carrer, especialment de persones grans”.

El text recorda que “els bancs són un servei essencial”, raó per la qual “l’atenció presencial ha d’estar garantida, especialment per als col·lectius social o econòmicament vulnerables i les persones d’edat avançada, que no tenen accés a internet o no saben fer servir les noves tecnologies”, vetllant, així, per “combatre la bretxa digital” i “eliminant les actuals comissions que s’apliquen perquè són abusives”.

Així, es requereix que les entitats financeres recuperin els nivell d’atenció que hi havia abans de la pandèmia i de la crisi del 2008, garantint, a qui ho necessiti, “assessorament personalitzat, ampliant els horaris d’atenció i instal·lant un nombre de caixers adequat i repartits pel territori perquè tothom, visqui on visqui, pugui treure efectiu de manera còmoda, sense haver de desplaçar-se lluny”, en aquest sentit, el text referma el compromís de l’Ajuntament de Gavà “a fer el seguiment de la situació, i a estudiar les mesures pertinents perquè això estigui garantit i, si convé, oferir la possibilitat que alguns equipaments públics puguin acollir caixers si determinats barris de la ciutat pateix un dèficit dels mateixos”.