El PSC Gavà ha desgranat, durant la jornada d’avui, algunes de les propostes del programa electoral per ajudar a generar ocupació i a promoure la formació de les persones perquè puguin trobar feina. La candidata, Gemma Badia, ha recordat que “aquest assumpte és molt important perquè representa el segon motiu de preocupació dels nostres veïns i veïnes. Per això, tot i que l’ajuntament no en té la competència, seguirem impulsant accions per aportar solucions”.
Badia ha dit que “la taxa d’atur a Gavà és del 8,3%, seguint la línia de la resta de la comarca, i un xic per sota comparativament amb la resta de l’àrea metropolitana” i ha recordat que “des del Centre de Suport a l’Empresa s’ha treballat molt per ajudar als qui cerquen feina, de fet s’ha aconseguit la contractació de 570 persones i la formació de 850 persones en perfils diferents per donar resposta a les demandes del mercat de treball”.
La cap de llista assegura que “cal seguir fomentant la contractació a les empreses de Gavà i reorientant cap a perfils més tecnològics responent a les necessitats actuals a la vegada que es presta una atenció especial als col·lectius més vulnerables, ja sigui perquè pateixen alguna mena de discapacitat, o perquè es troben en risc d’exclusió social”.
Més sinèrgia empresarial i cap a una economia sostenible
Gemma Badia també va mantenir una trobada amb empresaris locals per exposar propostes i refermar sinèrgies amb l’objectiu de “dinamitzar l’economia i apostar per atraure noves activitats respectuoses amb el medi ambient amb més llocs
de treball de qualitat i de valor afegit”.
El programa electoral socialista detalla “l’impuls del nou Espai ambiental-productiu dels Joncs amb 79 hectàrees i 300.000 m2 que vindrà acompanyat de la cerca d’empreses tractores i generadores d’ocupació amb un programa de preincubació, la transformació del sector de l’antiga fàbrica RESINTEX i la posada en marxa d’una comunitat energètica als polígons per tal de promoure la sostenibilitat i l’eficiència energètica”.
També diuen que crearan un punt d’informació per a captar inversions, presència en xarxes nacionals e internacionals i un Comitè de Brand Ambassadors amb personalitats de prestigi” i asseguren que reduiran “el temps de resposta en els tràmits municipals relacionats amb el desenvolupament d’activitats econòmiques”.