El Servei de mediació ciutadana ajuda a gestionar conflictes
El Servei de mediació ciutadana ajuda a gestionar conflictes

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Gavà segueix actiu per ajudar les persones que viuen una situació de conflicte a casa o amb la comunitat. Es tracta d’un servei gratuït d’acompanyament realitzat per professionals de la mediació.

Val a dir, que situacions difícils com l’actual incrementen els problemes, ja que els hàbits relacionals i comunicacionals han canviat. Des del Servei ens precisaven que “ens relacionem amb poques persones i, els canvis, escollits o circumstancials, generen pics emocionals”.

Així doncs poden aparèixer “emocions i sentiments que es tradueixen en una diversitat de reaccions o comportaments com la irritabilitat, l’ansietat o la desconnexió que poden ser coneguts o nous per nosaltres mateixes”.

Des del Servei de Mediació, també argumenten que “és possible que les persones no sàpiguen com gestionar aquests sentiments de por, frustració o d’altres que sorgeixen davant el coronavirus” i que “sentim por per la nostra salut o per la dels nostres familiars, patim per la nostra situació econòmica, i sovint sentim frustració de no poder decidir sobre els nostres moviments”.

No tothom sap gestionar la incertesa que la situació pot provocar i “totes aquestes variables són una combinació que ens porta a terrenys desconeguts i també a situacions de conflicte i de tensió amb aquells amb qui convivim, ja sigui a casa o al veïnat”.

Malgrat que la situació pugui ser complexa “existeix un marge on tenim capacitat d’incidir, tot i que sovint és difícil veure-ho o portar-ho a la pràctica”.

Des del Servei de Mediació segueixen acompanyant  “els veïns i les veïnes de Gavà que vulguin cercar solucions des del diàleg a les situacions de desacord o conflicte, ja siguin fruit de la convivència o per la necessitat d’arribar a nous acord familiars per la cura d‘infants o persones dependents”.

Els tècnics del servei, situat al carrer de Sarrià, 5, atenen la ciutadania al telèfon 93 263 92 28 i al correu electrònic mediaciociutadana@gava.cat.