El Servei de Mediació Ciutadana segueix actiu

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Gavà segueix actiu per ajudar les persones que viuen una situació de conflicte a casa o amb la comunitat. Es tracta d’un servei gratuït d’acompanyament realitzat per professionals de la mediació. Patrícia Garcia, tècnica del mateix, explica que no és estrany que, en un estat d’alarma, es generin situacions difícils de gestionar, ja que els hàbits relacionals i comunicacionals han canviat.  “Ens relacionem amb poques persones, i sovint els nostres contactes es redueixen únicament amb aquelles amb qui estem confinades”, puntualitza Garcia que sosté que els canvis, escollits o circumstancials, generen “pics emocionals”. Segons l’experta, “aquesta situació no és una excepció”, i poden aparèixer “emocions i sentiments que es tradueixen en una diversitat de reaccions o comportaments com la irritabilitat, l’ansietat o la desconnexió que poden ser coneguts o nous per nosaltres mateixes”.

Segons la tècnica del Servei de Mediació, és possible que les persones no sàpiguen com gestionar aquests sentiments de por, frustració o d’altres que sorgeixen davant el coronavirus. “Sentim por per la nostra salut o per la dels nostres familiars, patim per la nostra situació econòmica, i sovint sentim frustració de no poder decidir sobre els nostres moviments”. No tothom sap gestionar la incertesa que la situació pot provocar i, segons Patrícia Garcia, “totes aquestes variables són una combinació que ens porta a terrenys desconeguts i també a situacions de conflicte i de tensió amb aquells amb qui convivim, ja sigui a casa o al veïnat”.

Malgrat una situació de convivència pugui ser complexa, segons la mediadora “existeix un marge on tenim capacitat d’incidir, tot i que sovint és difícil veure-ho o portar-ho a la pràctica”. Des del Servei de Mediació segueixen acompanyant “els veïns i les veïnes de Gavà que vulguin cercar solucions des del diàleg a les situacions de desacord o conflicte, ja siguin fruit de la convivència o per la necessitat d’arribar a nous acord familiars per la cura d‘infants o persones dependents”. Els tècnics del Servei atenen la ciutadania al telèfon 93 263 92 28 i al correu electrònic mediaciociutadana@gava.cat