L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha visitat avui les obres d’arranjament del carrer del Riu Anoia, al barri de can Tries, que donen continuïtat a la primera fase de les obres executades durant el 2011. La intervenció, que va començar a mitjans de febrer amb una inversió de poc més de 300.000 euros, afectarà un tram d’uns 100 metres compresos entre el carrer del Riu Fluvià i la Riera de Sant Llorenç. Les obres donen forma a un projecte de renovació urbana que permetrà millorar l’accessibilitat al barri i la mobilitat dels vianants.
Raquel Sánchez ha volgut destacar que “es va decidir en el seu moment fer aquesta inversió en un carrer que veritablement ho necessitava des del punt de vista de dificultats d’accessibilitat i de mobilitat que tenia”.
Aquesta actuació, que es preveu enllestida a mitjans del mes de juliol, és una de les intervencions més importants a la via pública que inclou el Pla d’inversions del mandat i possibilitarà la millora de l’artèria principal del barri de can Tries.
La intervenció contempla el soterrament de la xarxa de baixa tensió i telefonia que actualment transcorren aèries pel carrer del riu Anoia. D’aquesta manera, es podrà completar la desinstal·lació de les línies aèries de telefonia de la fase anterior. L’alcaldessa s’hi ha referit a aquest soterrament de cables actualment aeris “que ens donen una imatge que no volem per la nostra ciutat i no volem per aquest barri”.
També es renovarà el paviment, mobiliari i serveis, prioritzant el pas de vianants sobre el trànsit de vehicles. La plantació d’arbrat, la millora de la xarxa de sanejament amb una nova canonada de recollida d’aigües pluvials, i la instal·lació d’un nou enllumenat públic seran altres de les intervencions incloses en aquest projecte. També s’adequarà l’entrada de l’escomesa elèctrica i telefònica a cada propietat.
L’alcaldessa ha tingut l’oportunitat de parlar en el decurs de la visita amb representants dels veïns del barri. Sánchez ha destacat que aquests veïns “estan molt satisfets amb aquesta obra que ja se’ls hi va presentar molt abans de començar per tal que estiguessin informats”.
Aquesta nova intervenció al carrer del Riu Anoia s’emmarca en el Pla d’Inversions del mandat, que destinarà 3,5 milions d’euros a la millora de l’espai públic. Tot plegat, tal i com destaca Raquel Sánchez, amb la intenció de “seguir treballant per millorar els barris de la nostra ciutat, per millorar els carrers des del punt de vista de la mobilitat, l’accessibilitat i el confort, generant aquests espais urbans amables que ens agraden i que jo penso que tenim aquí a Gavà”.





