
Amics de la Música de Gavà celebrarà el proper 21 de juny la 25ª Festa de la Música. Donades les circumstàncies actuals, però, serà una festa molt diferent de les anteriors ja que serà virtual: tothom que vulgui participar pot enviar un vídeo a l’entitat que aquesta s’encarregarà de penjar a la seva pàgina web a partir del dia 21.
Adrià Perea, president d’Amics de la Música de Gavà, deixa clar que no hi ha cap limitació pel que fa a l’instrument escollit o l’estil: “No volem un tipus de vídeo en concret, la gent pot tocar l’instrument que vulgui, i pot interpretar l’obra amb la que se senti més còmoda i de qualsevol estil, de fet ja hem començat a rebre peces i n’hi ha de tot, tenim des de clàssic fins a modern o blue, per exemple.
Aquest format virtual, obligat per la pandèmia de la COVID-19, té però certs avantatges respecte al format físic tradicional. Per exemple, “ens permet que no hi hagi límit de participants perquè no hem de posar-ho tot en unes hores concretes”. També la durada de les interpretacions ara és lliure: “En el format físic establíem uns límits de temps per a cada participant en funció de les sol·licituds rebudes, ja que volíem que participés tothom, de fet l’any passat vam anar molt ajustats perquè hi havia molta gent i vam haver de quadrar-ho tot en les hores que teníem. No fer-ho presencial potser no és la opció preferida a nivell musical, però en canvi ens juga a favor a nivell de temps i de participació”.
Tothom que vulgui participar pot enviar la gravació amb la seva peça musical a l’adreça de correu electrònic amusicag@gmail.com posant a l’assumpte “Festa de la música 2020”. S’ha d’especificar el nom del participant i el repertori que s’interpreta. Compte, perquè per poder participar s’han d’enviar els vídeos abans del proper diumenge 14 de juny.