ERC demana ampliar els refugis climàtics a Gavà. El grup municipal presentarà la proposta en el proper ple municipal del 28 de setembre en entendre que “esdevé un servei bàsic per al benestar i la salut de la ciutadania donada la situació del canvi climàtic que provoca onades de calor més freqüents, més intenses i més duradores i és una situació que s’agreujarà amb el pas del temps”.
Segons ERC “molts ajuntaments, com el de Gavà ja habiliten refugis climàtics per tal que els ciutadans s’hi puguin estar si als seus habitatges la temperatura és excessiva i no els és possible refrescar l’ambient, arriscant-se a patir cops de calor i encara que a Gavà se n’han habilitat uns quants com els casals de la gent gran o la biblioteca Soler Vidal” consideren que “hi ha bastant marge de millora”.
Esquerra diu que “cal habilitar més espais intentant reforçar les zones que ara queden allunyades dels espais habilitats actualment, ampliar els horaris i dies en que funcionen i assegurar, abans de l’estiu, que es revisin els aparells de climatització d’aquests espais ja que, alguns dies s’han avariat impedint que aquests espais poguessin funcionar com a refugis climàtics”.