ERC pregunta sobre els desallotjaments de sense sostre amb intervenció policial
Un "tancament simbòlic" . FOTO: ERC Gavà

El passat Ple de desembre, el Grup Municipal  d’ERC-Gavà va preguntar sobre “desallotjaments de sense sostre amb intervenció policial” i van destacar “la que es va fer al Passatge de la Rambla, on després de fer-ne fora els sense sostre, la policia va procedir a precintar la sortida d’un pàrquing amb un gual vigent, i davant l’entrada de l’antic mercat municipal al carrer Salvador Lluch”.

ERC-Gavà es mostra preocupava pel fet que “la solució a un greu problema social com és el dels sense sostre, agreujat en aquest cas pel consum de drogues en aquests punts, fos tractar-lo únicament com un problema d’ordre públic” i afegeix que actuar d’aquesta manera només serveix per canviar el problema de lloc i, això, tan sols temporalment”.

ERC-Gavà considera que “la funció del Serveis Socials és incidir sobre les persones que necessiten ajuda i fer un abordatge proactiu i preventiu de la fragilitat i vulnerabilitat psicosocial” la qual cosa implica que han de tenir dissenyats mecanismes d’alerta per arribar a la població en risc el més ràpid possible i actuar mitjançant operatives eficients i poc burocràtiques”.

Esquerra avança que demanaran al Ple d’aquest mes de gener que “s’exposi amb el grau de detall que es consideri suficient quin és el protocol dels Serveis Socials Municipals per detectar casos de fragilitat psicosocial, i si es considera que és l’òptim per accedir als grups de persones que no saben o poden adreçar-se a l’administració pels canals burocràtics habituals”.

PUBLICITAT