ERC demana millores en el servei de bus de Gavà i l’AMB i faran diferents propostes en el proper Ple Municipal. La formació local considerada que “davant l’emergència climàtica cal promoure més que mai el transport públic perquè sigui una opció útil per als qui s’han de desplaçar per anar a treballar” perquè al seu entendre, “no podem, en nom de l’ecologisme, demanar als treballadors que el trajecte diari al lloc de feina sigui una odissea i que es converteixin en una mena d’herois diaris, sacrificant, encara més, la necessària conciliació entre la vida laboral i la familiar”. També consideren que “els trajectes que es fan per motiu del temps de lleure i d’oci, especialment el nocturn i els caps de setmana, també puguin ser coberts pel transport públic sempre que sigui possible”.

ERC proposa “augmentar l’horari de servei de la línia GA1, perquè ara mateix pel matí, el primer bus surt com a molt d’hora a les 7h, però els primers busos de les línies que connecten amb Barcelona surten abans de les 5h i el primer tren surt poc després de les 5h. Cal que el GA1 faci la funció d’enllaç amb aquestes línies des de primera hora per donar servei a tots els treballadors. Per la nit, el darrer servei es fa cap a les 22h. Si bé és adequat per la major part dels horaris laborals, no ho és pas per donar servei a aquell treballadors que surten de la feina passades les 22h, com els que treballen a les botigues i hipermercat del Barnasud, negocis que tanquen a les 22h i els treballadors en comencen a sortir cap a les 22:30h. Tampoc serveix per l’oci nocturn (ni tant sols als horaris de sopar). Aquest horari fa que, per exemple, algú de GavàMar que quedi a sopar amb amics a la Rambla (o viceversa), quan acabi i hagi de fer el trajecte d’anada o tornada a GavàMar en transport públic a partir de les 22h, només tingui la opció de tornar passant primer per Barcelona (50 minuts de trajecte enfront d’uns 15). També cal assegurar que, com a mínim, el darrer trajecte de bus coincideixi amb el darrer tren nocturn que passi per l’estació”.

ERC també creu que “cal millorar la cobertura de bus als polígons industrials; la majoria estan aïllats respecte les principals línies de transport públic i/o només ho estan parcialment. Caldria establir un servei de bus intern als polígons, especialment en els moments de més afluència de treballadors. Així mateix cal garantir aquest servei durant les hores amb poca llum natural i que “en les línies que facin servei en horari nocturn o quan hi hagi poca llum, s’asseguri un servei de parada a demanda (sense modificar la ruta) perquè els usuaris, i molt especialment les dones, per seguretat, puguin baixar del bus el més a prop del seu destí”.