pas de vianants smart
ERC vol passos de vianants intel·ligents a l'avinguda Joan Carles I (Foto: http://observatori.smartcatalonia.gencat.cat/)

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) demanarà al govern municipal en el proper Ple de desembre que s’instal·lin passos de vianants intel·ligents a l’avinguda de Joan Carles I. L’anomenat pas de vianants smart es va instal·lar per primera vegada a Catalunya fa cinc anys a Cambrils, i consisteix en unes plaques lumíniques de díodes de leds instal·lades en cada extrem de les bandes rectangulars blanques pintades al terra. Aquestes plaques s’il·luminen davant la presència de vianants juntament amb dues senyals verticals instal·lades a cada banda del pas de vianants, i tot el conjunt es posa en marxa cada dia amb la resta de l’enllumenat de la ciutat.

pas de vianants smart
Pas de vianants “smart” instal·lat a Cambrils fa cinc anys (Foto: http://observatori.smartcatalonia.gencat.cat/)

Esquerra considera que aquests passos intel·ligents serien adients atès que “el moment de més perillositat és durant les hores de poca claror, i d’aquesta manera s’incrementa la visibilitat per als vehicles millorant així la seguretat”. Addicionalment, els republicans també demanaran que es pugui ”garantir que es compleixin els límits de velocitat permesa mitjançant radars dissuasius ja que l’actual, que només informa de la velocitat, no és efectiu”.

ERC considera que “l’Ajuntament pot posar en marxa aquestes dues mesures per tal de complir el seu deure de garantir la seguretat dels ciutadans de Gavà”, tot i que admet que “no hi ha cap opció viable per reduir el volum de vehicles que hi passen, volum que, de fet, serà molt superior si prossegueix la urbanització del Pla de Ponent”.

Els republicans faran aquestes peticions en el proper Ple Municipal perquè l’avinguda de Joan Carles I “és un dels punts negres viaris de Gavà, especialment pel que fa als vianants que l’han de creuar en qualsevol dels seus punts. De fet són nombrosos els incidents fins arribar al punt que s’hi ha produït alguns accidents mortals”.

Entre els factors que potencien la perillositat d’aquest vial, ERC destaca que és “una continuació de la sortida de l’autopista i que és una via molt llarga i molt recta tret d’algun revolt suau, el que fa que molts vehicles hi circulin molt ràpid, moltes vegades per sobre del límit permès, com si fos una via interurbana enlloc d’una via urbana”. També creuen que “tant la mitgera que separa els dos carrils de circulació, com també la diversa vegetació decorativa que hi ha prop dels passos de vianant redueixen el rang de visió dels conductors i fan que no puguin veure bé o els vianants que volen creuar o els vehicles aturats per deixar passar els vianants de l’altre carril”.

Els republicans també apunten que hi ha “escassa il·luminació durant les hores de foscor”, i que les rotondes “reben molta afluència de circulació després de la primera fase de construcció del Pla de Ponent, especialment en les hores punta i a les seves sortides, on hi ha uns passos de vianants també molt concorreguts, especialment a prop del Mercadona”.