La 29a edició del premi Néstor Luján de novel·la històrica en català té un bocinet de presència gavanenca, i és que el guanyador, Ernest Prunera, treballa a la ciutat des de fa vuit anys. Sabadellenc de naixement, periodista de professió i, ara, també escriptor, du a terme la seva activitat diària a l’agència de comunicació El Metropost de Gavà. Des d’allà, ens confessa que està encara en un núvol des que, fa només un parell de setmanes, va guanyar aquest prestigiós premi pel seu llibre “Quan s’allunyi la tempesta”, inspirat en la vida de Guifré el Pelós: “El vaig presentar sense cap mena d’esperança, i la sorpresa va ser quan em van trucar i em van dir que sí, que em donaven el premi. Va ser una alegria absoluta”.
“Quan s’allunyi la tempesta” va sorgir de l’interès de Prunera per la història, que ja el va portar a escriure un llibre anterior, l’“Or del rei”, inspirat en les guerres carlines. Aquesta segona obra transcorre durant la infantesa del que es convertiria en Guifré el Pelós, un nen que viu a la cort d’Urgell, que és el comtat del seu pare Sunifred. Però el veritable protagonista és en Marwan, un adolescent musulmà que es converteix en el seu tutor. “Marwan és capturat pel pare de Guifré, però ell no és un guerrer, ell és un intel·lectual, una persona que està més interessada per les lletres que per les armes —explica Ernest Prunera—. A partir d’aquí, els comtats catalans es veuen immersos en la guerra dels francs, entre el rei i els nobles, que volien més poder, i es desenvolupa una trama on hi ha traïcions, hi ha morts, hi ha guerres… hi ha de tot”.
Ara el llibre i l’autor comencen un trajecte de presentacions que els portarà a ciutats com Barcelona, Sabadell, Vilanova i la Geltrú o Lleida. També esperen fer parada a Girona, Tarragona i, per descomptat, Gavà. Prunera espera que els lectors i lectores gaudeixin al màxim del llibre, mentre ja està esbossant el següent, una nova novel·la històrica que s’ambientarà al segle XIX, durant la Guerra del Francès.






