Es tracta de Miquel Gaher

El gavanenc Miquel Gaher ha participat al Concurs Internacional d’Escultura Monumental sobre neu celebrada aquest cap de setmana a Pas de la Casa. Gaher, conegut a la nostra ciutat per la seva feina de perruquer i per la seva obra escultòrica en marbre i ferro, acudia al certamen per segona vegada. La primera ho va fer com a estudiant fauna anys, i en aquesta ocasió ha estat triat per la organització per participar en categoria professional. L’experiència, segons Gaher, “ha estat fantàsticai tot i que “ha requerit d’una feina intensa, tant físicament com mentalment es mostrava “molt satisfet”.

Enguany, el certamen, que té com a objectiu sensibilitzar el públic en aquesta forma d’expressió artística, ha girat al voltant de la temàtica de la flora i la fauna. Els equips participants, segons explica Gaher, “vam iniciar la tasca divendres i vam treballar sobre blocs de gel de dos metres i mig d’ample per dos metres i mig d’alt del qual en va crear “la representació d’una soca de roure vell simbolitzant el binomi vida i mort i l’esperança a través de la natura”. El procés de creació, segons afirma ell mateix, “ha estat feixuci el fet que fes més calor de l’habitual ha provocat que “si bé és cert que es podien treballar els volums resultava complicat polir els detalls”.

Gaher treballant l’obra.

La organització justament s’ha referit a la dificultat que han tingut els artistes per treballar, perquè la calor ha fet que alguns dels treballs s’hagin desfet. En aquest sentit ha manifestat que «ha estat complicat» per als participants poder elaborar les seves obres però ha remarcat que «les tècniques han estat d’una gran qualitat» i ha volgut «felicitar-los perquè el resultat és excepcional».

Dinou equips d’arreu del món van prendre part en aquesta trobada que segons Gaher ha resultat “un repte i una vivència de franca companyonia”. Tot i no haver guanyat Miquel Gaher assegura estar “molt satisfet del resultat de la peça final i sobretot “per haver estat triat per participar-hi, ja que, recordem-ho, cal que un jurat faci la selecció prèvia dels artistes a partir de conèixer el seu projecte previ.

Una «crítica al canvi climàtic», tal com han explicat els artistes Aaron Pérez i Ondina Oliva, s’ha endut el primer premi.

 

PUBLICITAT