mil·lenni

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, i integrants de la companyia La Fura dels Baus han acomiadat aquest matí l’Ésser del Mil·lenni, que marxa temporalment a Àustria per protagonitzar el nou espectacle de La Fura dels Baus. Serà en el marc del Festival Linzer Klangwolke, que tindrà lloc el 7 de setembre a la ciutat austríaca de Linz. El certamen és un gran esdeveniment musical multimèdia que se celebra cada any al parc del Danubi.

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia ha manifestat que “la figura de l’Ésser del Mil·lenni és molt important a la nostra ciutat, és molt significativa. Ara marxa per portar un tros de la nostra ciutat a Àustria i la trobarem a faltar, però estic contenta de poder tenir un referent de Gavà en un gran espectacle de La Fura dels Baus”. L’Ésser del Mil·lenni tornarà a presidir el Parc del Mil·lenni a mitjan setembre.

El nou espectacle de La Fura dels Baus s’anomena “Pioneers 52 Hz”, on aquest ésser gavanenc “tindrà el paper principal, serà la figura central. Al muntatge, l’Ésser del Mil·lenni prendrà vida, l’omplirem de gent i d’humanitat”, ha afirmat un dels fundadors de La Fura, Miki Espuma.

El creador del muntatge és Carlus Padrissa que, inspirat en la simfonia “The Planets” de Gustav Holst, ret homenatge a totes les persones pioneres que hi ha hagut al llarg de la història per ajudar a millorar la humanitat, emfatitzant el paper de les dones. L’espectacle comptarà amb grans escenografies i un centenar de participants. Segons Padrissa el muntatge permetrà a l’espectador viure una experiència global.

Una icona de Gavà

L’Ésser del Mil·lenni va ser una creació de La Fura dels Baus per amenitzar la festa que es va celebrar a Barcelona per rebre el nou mil·lenni. La figura és una estructura de ferro de 15 metres d’alçària, que representa, segons la descripció que va fer la companyia, una quimera entre la màquina i un organisme, que confon i barreja les fronteres del gènere masculí i femení i les races i classes socials.

La companyia, relacionada històricament amb Gavà, va cedir l’escultura a la ciutat el desembre de 2001, però conservant la propietat intel·lectual de la figura, que continua en mans del grup de teatre. Des d’aleshores ha presidit el Parc del Mil·lenni, convertint-se en una de les grans icones del municipi.

Aquesta és la tercera vegada que l’Ajuntament de Gavà cedeix l’Ésser del Mil·lenni. Els anys 2013 i 2014 la va deixar a l’Ajuntament de Barcelona per protagonitzar la Festa de Cap d’Any a la ciutat comtal.

PUBLICITAT