Pere Pardo durant la xerrada sobre el sistema català de beques
Sessió informativa sobre ajuts i beques per a universitaris catalans
El director de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), Pere Pardo explica el sistema de beques català i els requisits per accedir als ajuts
Més de 190.000 persones començaran o continuaran els estudis universitaris el proper curs escolar. Per donar a conèixer tots els aspectes referents a les beques i ajuts disponibles per al proper curs universitari, així com el calendari de sol·licituds i tramitació va tenir lloc una sessió informativa al casal Sant Jordi a càrrec del director de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), Pere Pardo. «És important que tothom conegui les possibilitats que hi ha d’obtenir beques i ajuts. El més important es que cap estudiant quedi fora de la universitat per raons econòmiques», explica la tinenta d’alcalde de l’Àmbit de Serveis a la Persona, Apolonia Herrera. Per això continua Herrera «agraïm que Pere Pardo hagi acceptat la nostra invitació per fer aquesta sessió informativa tan interessant i útil per als nostres estudiants universitaris». A l’acte, a més de persones que volien informació sobre com demanar aquests ajuts, hi erem també la regidora d’Educació, Maite Martí i el portaveu del grup municipal de CiU, Ramon Castellano.
L’AGAUR és un ens de la Generalitat de Catalunya que dóna servei i suport a les persones i institucions que constitueixen el sistema universitari i de recerca a Catalunya, i gestiona el conjunt de línies d’ajut als estudiants universitaris, predoctorals i postdoctorals, a la recerca en universitats, centres de recerca, institucions i empreses de Catalunya, entre altres qüestions. L’Agència s’encarrega de l’execució de programes de beques, de préstecs, de subvencions i d’altres activitats de foment de l’estudi i la recerca.
El sistema de beques català, segons va explicar el director de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca, «es composa d’una globalitat entre el que son les beques del Ministeri i les beques creades fa dos anys pel govern de la Generalitat». Per a Pere Pardo és un sistema «més just, més equanim, per això es diuen beques Equitat». Són uns ajust adaptats a la realitat catalana que dóna possibilitat segons Pardo «que tothom que vulgui sigui la renda que sigui pugui accedir a la universitat. És a dir s’atenen fins i tot casos personalitzats per tal que ningú pugui dir mai que no ha anat a la universitat per qüestions econòmiques. Després serà el seu rendiment el que marcarà el poder continuar a o no. Però això no dependrà tant dels preus sino que serà una cosa més de l’estudiant».
Els requisits bàsics per accedir a una d’aquestes beques d’Equitat són uns ingressos màxims de 46.000€ per a una unitat familiar de quatre membres (la renda màxima per a una beca del Ministeri és de 38.000€), estar matriculat per primera vegada i en una universitat pública catalana.
L’any passat es van beneficiar gairebé 19.000 estudiants i per al curs vinent es calcula que aquesta xifra podria arribar als 35.000 estudiants.





