L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha valorat molt positivament el tall de trànsit de la meitat del tram del carrer Sant Isidre comprés entre la plaça Catalunya i el carrer Antoni Gaudí, tot just a tocar de l’escola l’Eramprunyà. La prova pilot s’ha portat a terme des del passat dilluns i durarà fins el proper dilluns coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat.
Segons ha explicat l’alcaldessa, l’Ajuntament ha portat a terme “una enquesta de valoració entre els veïns, els comerços i les famílies de l’escola l’Eramprunyà, segons la qual al voltant del 85% dels enquestats han valorat aquest tall com a molt positiu”, i finalment “la valoració és positiva ja que és un veritable canvi del carrer, la visió del nostre carrer amb cotxes o sense la veritat és que ens ofereix un espai urbà més amable”.
D’altra banda, la mesura també vol “fomentar un canvi d’hàbits ja que al final aquests gestos el que pretenen demostrar és que guanyem retirant els vehicles del carrers, i per això fem aquesta pedagogia que demostra que recuperaríem molts carrers i sobretot contribuiríem a fer de la nostra una mobilitat més sostenible”.
No és la primera vegada que l’Ajuntament de Gavà fa una prova pilot de tall d’un carrer proper a un centre educatiu. Ja es va fer abans amb el tram del carrer Àngel comprès entre els carrers Sant Joan i Mare de Déu de Montserrat, és a dir, el tram que coincideix amb l’escola Salvador Lluch. Finalment aquella prova pilot, que de nou es va fer coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat, va desembocar en el tall definitiu del tram, que s’ha recuperat i habilitat exclusivament per l’ús de vianants.
Preguntada sobre si el tall de Sant Isidre podria també en un futur esdevenir definitiu, Raquel Sánchez ha explicat que “encara estem analitzant les dades d’aquesta enquesta però perquè no, sí que és veritat que aquest tram, per la seva ubicació i circulació, presenta una complexitat diferent de la del carrer Àngel, i és cert tanmateix que la pèrdua de places d’aparcament és el principal handicap que tenim, però s’han de buscar alternatives i si les trobem perquè no poder tenir un carrer que sempre tingui aquesta imatge que jo crec que és molt evident que guanyem en qualitat, en comoditat i en seguretat”.