Exercici físic durant el confinament
Monica Senpau en plena pràctica

L’exercici físic a casa, com el ioga, durant aquests dies d’obligat confinament per la crisi del coronavirus, esdevé una valuosa eina per mantenir-se en forma i, a la vegada, mantenir a ratlla l’estrès. Com ja és sabut, el decret d’Estat d’Alarma ha obligat a tancar gimnasos i altres centres, i, com alternativa molts d’ells ofereixen sessions on-line o s’han creat app’s amb taules d’exercicis i sessions pràctiques per poder fer front al sedentarisme des del propi domicili.

Alguns instructors, a títol individual, també s’han decidit a compatir les seves pròpies sessions via Instagram, per exemple. És el cas de la professora de pilates i ioga de Gavà, Monica Senpau Estrany, que de manera, un tant espontània, va convidar aquest dilluns al vespre als seus alumnes i seguidors a fer stretching amb ella en un directe amb exercicis “molt importants per mantenir la flexibilitat que s’han de fer sovint”. Un dia abans va recordar uns bàsics de pilates, per “enfortir el core” i el ioga esdevindrà un altre dels essencials aquests dies que anirà fent, des del seu propi confinament.

Altres monitores, com la també gavanenca Núria Teixidó, ens aconsellava, durant el cap de setmana, a través del seu perfil a Instagram, que “no deixem de fer exerci, en la mesura de les nostres possibilitats” i ens posava d’exemple unes sèries abdominals de pilates per fer a casa.

Alguns beneficis físics del ioga

  • Ens enforteix els ossos per mitjà de la pràctica de les diferents posicions i moviments (asanes).
  • Ens permet conciliar millor el son i ens ajuda a dormir més profundament cada nit.
  • Millora la flexibilitat, la postura i la mobilitat articular.
  • Ens protegeix el cor, ja que els exercicis redueixen la pressió arterial i alenteixen la freqüència cardíaca.
  • Ens millora la capacitat pulmonar mitjançant els exercicis de respiració profunda.
  • La combinació d’exercicis de ioga i meditació prevé malalties degeneratives i allarga la vida.

Alguns beneficis mentals del ioga

  • Ens agilitza la ment i ajuda a combatre l’estrès, cosa que fomenta un estat de relaxació i tranquil·litat.
  • Fa que ens Millori el humor i ens proporciona una sensació de benestar i plaer gràcies a l’alliberament d’endorfines (l’hormona de la felicitat).
  • Augmenta la nostra capacitat de concentració.
  • Millora les nostres relacions personals.
  • Ens permet allunyar els pensaments negatius i centrar-nos a viure el present.