La biblioteca Josep Soler Vidal de Gavà acull durant l’agost l’exposició ‘Cuba en la cruïlla’ una mostra produïda per l’associació SUDS que ofereix una nova mirada de Cuba i la seva gent. Segons l’entitat «a través de la fotografia, es volen visibilitzar els contrastos d’un país que oscil·la entre l’emprenedoria neoliberal i la resistència col·lectiva» i «amb la intenció de fugir dels discursos més mediàtics, la proposta dignifica, amb perspectiva de gènere, el valor de les iniciatives comunitàries, malgrat la greu crisi alimentària que travessa l’illa».
L’Associació SUDS és una entitat sense ànim de lucre que treballa des dels feministes, l’internacionalisme, i per un model socioeconòmic que contribueixi a crear alternatives al capitalisme, el racisme i el patriarcat, i que permeti erradicar les desigualtats i les profundes inequitats existents, provocades per aquest sistema i que per fer-ho, creu indispensable el suport de les organitzacions de base, així com de col·lectius i moviments socials que lluiten per la justícia global.
SUDS treballa dins la cooperació internacional, l’educació i la comunicació per a la transformació social; des de la investigació, l’anàlisi, la sensibilització i la incidència política i col·labora amb organitzacions socials feministes, tant del Sud com del Nord, per fer front a problemes globals, tenint en compte les estratègies locals pròpies de cada context.





