A Gavà s’han iniciat avui, 1 de desembre, els cribratges intensius acordats pel Departament de Salut en diferents municipis per frenar els casos de Covid-19 a Catalunya. Fins el 30 de desembre es faran les proves a Gavà, al Casal de la Gent Gran El Centre. L’horari és de dilluns a divendres, de 12 a 19,30 hores, i els dissabtes de 8 a 19,30 hores. Es calcula que cada hora es poden fer 30 proves i el resultats es coneixen als 15 minuts.
L’alcaldessa, Raquel Sánchez, s’ha apropat aquesta tarda a l’equipament municipal per conèixer de primera mà el procés que se seguirà. Després de conversar amb els sanitaris que s’encarreguen va animar els gavanencs i les gavanenques a fer-se la prova “A Gavà, com en altres molts municipis, han començar els cribratges sense cap problema. Animo a la ciutadania a que es facin aquest test que ajuda a determinar aquelles persones que, tot i ser asimptomàtiques, poden portar anticossos de la Covid-19 i d’aquesta manera poder determinar més el grau d’afectació, de contagi de les poblacions. Fins el 30 de desembre queden dies perquè tothom pugui fer-se el test que es molt ràpid”.”
La mesura s’adreça a la població asimptomàtica a partir de 16 anys amb la finalitat de frenar l’expansió del virus i trencar les possibles cadenes de transmissió comunitària. La tècnica que s’aplica és el test antigènic ràpid (TAR).
El resultat de la prova es dona en el mateix acte (s’obté en 15 minuts) i també es pot consultar a la plataforma La Meva Salut. És important presentar la targeta sanitària per facilitar els tràmits i no cal demanar cita prèvia.
Es tracta de detectar el màxim nombre possible de persones infectades, ja que algunes no presenten símptomes i poden, sense saber-ho, transmetre el virus a la seva família, amics i altres persones del seu entorn. Cal destacar la importància de fer l’aïllament que determinin els professionals sanitaris en cada cas.
Cal remarcar que les persones que presenten símptomes compatibles amb la Covid-19, les persones identificades com a contactes estrets d’un cas positiu per coronavirus, i les persones a qui se’ls ha fet qualsevol prova amb diagnòstic de Covid-19 positiu en els darrers tres mesos hauran de seguir els circuits habituals: fer-se la presa de mostres al CAP o en el punt extern al CAP que li sigui informat.