Gavà ha acollit, aquest dilluns a la tarda, l’obertura del “Costa Barcelona Week” un programa d’activitats per donar a conèixer els atractius de les comarques que integren la marca turística Costa Barcelona (Baix Llobregat, Maresme, Garraf, Alt Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental). La idea és fer promoció també exterior per demostrar que “Barcelona és molt més que la pròpia ciutat” i per aquesta raó s’ha convidat una trentena de bloggers i influencers de diferent indrets del món que, durant que durant 10 dies faran diferents visites i prendran part en un munt d’activitats per descobrir, amb el mar com a punt de partida l’enoturisme, els espais naturals o patrimoni modernista, entre d’altres.
L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, va posar en valor “els grans atractius del Baix Llobregat, una comarca que ha sabut forjar-se una identitat” i destacava que Gavà, en concret compta “amb un ric patrimoni natural amb el mar, el parc natural del Garraf o el Parc Agrari i amb una gastronomia de gran qualitat. També val la pena descobrir els atractius culturals, tradicionals i històrics, com el Parc Arqueològic, que alberga com a gran tresor les mines neolítiques en galeria més antigues d’Europa amb més de 6000 anys d’història”.
A més d’atraure el turisme exterior el programa vol millorar el coneixement de la ciutadania catalana sobre les propostes turístiques que poden realitzar-se en aquesta destinació i generar un major sentiment de pertinença a aquesta marca turística entre ciutadans, les empreses i els gestors d’aquesta destinació.
Turisme en ascens
Creada al 2012, la marca “Costa Barcelona” compta amb les principals destinacions turístiques internacionals de la demarcació, un territori complet que presenta propostes per a tots els públics i que l’any 2017, va rebre 4,3 milions de turistes amb prop de 13,5 milions de pernoctacions i compta amb 129.0000 places d’allotjament.
Segons les darreres dades de L’activitat turística a la Destinació Barcelona 2018 (dades 2017), treballades per l’Observatori de Turisme a Barcelona: ciutat i regió, impulsat per la Diputació, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme Barcelona, durant l’any passat a la demarcació de Barcelona es va arribar als 12.066.776 de turistes allotjats en establiments hotelers, un augment del 3% respecte al 2016.