Gavà s’ha concentrat aquest migdia a les portes de l’Ajuntament per expressar la condemna al crim masclista patit la matinada de diumenge a la veïna localitat de Cornellà on un home de 34 anys, presumptament, va matar a ganivetades la seva parella, de 39 anys, al pis que compartien amb la seva filla dos anys.
Durant l’acte s’ha guardat silenci i s’ha expressat “el suport i solidaritat als familiars, amics i amigues de la víctima, als milers de veïns i veïnes del municipi de Cornellà que han alçat la veu, i a les companyes que lluiten cada dia des del compromís per acabar amb les violències masclistes al Baix Llobregat i arreu”
En el text llegit s’exposa “l’evidència i necessitat de mantenir fermesa en la lluita contra la violència de gènere” i el convenciment de “la necessitat de seguir plantant cara al masclisme, de continuar implementant polítiques feministes i de la importància de les mesures de prevenció i sensibilització des de la primera infància”.
El manifest assegura que “sobren els motius per seguir fent front al masclisme, a la violència, a la desigualtat i a aquells i aquelles que encara neguen la violència estructural contra les dones, la qual ens sumeix en la més gran de les injustícies i en la vulneració constant dels Drets Humans” i defensa “el dret de les dones i els seus fills i filles a una vida lliure de violències i de por”.

A Gavà funciona des de fa anys el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD). Aquestes son les dades de contacte: C/Generalitat de Catalunya, 7 Telèfon 932 639 222, adreça electrònica siad@gava.cat.
A més recordem que davant de qualsevol cas de maltractament per raó de gènere cal trucar al 016, un número confidencial atès per professionals especialitzats. Altres recursos disponibles en relació a la violència masclista són. Institut Català de les Dones, telèfon 24 h 900 900 120 Whatsapp 671778540 i Ministerio de Igualdad, telèfon 016 Whatsapp 682916136/682508507. També ofereix suport l’Associació de Dones Claracampoamor





