L’Ajuntament de Gavà posarà els estereotips de geènere a la feina com a leit motiv de la celebració enguany del Dia Internacional de les Dones el proper 8 de març. Així ho ha anunciat avui la regidora d’Igualtat de l’Ajuntament de Gavà, Gemma Badia, que ha explicat que la intenció és “trencar estereotips quant a aquelles professions que desenvolupen les dones en àmbits tradicionalment masculinitzats”.
La regidora ha recordat, amb dades de l’informe del 2017 sobre la situació de les dones en el món laboral, que a banda de les desigualtats ja habituals, com ara l’índex d’atur més elevat en dones que en homes o l’augment de la bretxa salarial entre els dos gèneres, l’informe evidencia que “les dones ni tan sols es preparen o estudien per les professions tradicionalment desenvolupades per homes, és a dir, hi ha una poca crida per part de les dones per desenvolupar feines tècniques i s’ha passat d’un 16% de dones que feien aquest tipus d’estudis l’any 2003 a un 5% l’any 2017”.
Badia creu que “hi ha una sensació inherent dintre del col·lectiu de dones, però també del de homes, on es percep que les dones tenen una tendència d’anar cap a altres carreres menys tècniques, i pensem que el fonament d’aquesta inèrcia té a veure amb la co-educació, amb els estereotips, amb el tipus de feina que les dones consideren que estan preparades per desenvolupar o dins de les quals els homes arriben més lluny”.
Per aquest motiu, l’Ajuntament ha decidit que el lema de la celebració d’enguany del 8 de març serà “Trenquem els estereotips també a la feina”, i per tant “es posaran de relleu aquelles professions que es desenvolupen en aquest tipus d’àmbits com ara una bombera, una àrbitra, una pagesa, una policia, o una conductora de vehicles pesants”. Per què? Perquè, tal i com destaca Badia, “una dona pot fer aquestes professions exactament igual que un home, i és important que les posem de relleu i que es vegi que les dones no tenen límits, igual que no els tenen els homes, i sembla mentida que el 2019 continuem amb l’estereotip marcat de que les dones poden fer unes feines i no estan tan preparades per unes altres”.
En aquest sentit, el 7 de març a les 19:00h. tindrà lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Gavà un acte de “reconeixement explícit per totes les dones que desenvolupen avui dia amb normalitat una professió que està masculinitzada”. L’acte estarà presentat per Emma Roca, que és una dona “que durant la seva vida s’ha mogut molt en aquest àmbit, concretament és bombera, i que ens ajudarà a comprendre quines són les situacions que potser poden posar certs límits en la visualització de la dona en el món laboral tradicionalment masculí”.