La platja de Gavà compta des de fa pocs dies amb una de les 12 Naturaules que l’AMB ha començat a desplegar als parcs i les platges de la metròpolis. Es tracta d’equipaments d’educació ambiental que constitueixen espais d’aprenentatge a l’aire lliure que permeten tenir un contacte directe amb la natura urbana més propera i experimentar de primera mà diferents activitats de sensibilització ambiental.
Els equipaments consten d’un mòdul amb materials educatius diversos per treballar de manera autoguiada la biodiversitat del parc o la platja, com ara guies de natura, pots lupa, prismàtics, binocles, etc. També incorporen recursos digitals que aprofiten els avantatges de les TIC, com per exemple itineraris virtuals de descoberta, el Visor de fauna dels parcs i platges metropolitans o les activitats autoguiades descarregables.

Aquests materials s’aniran adaptant i ampliant per donar resposta a les necessitats particulars que sorgeixin en cascun dels parcs o les platges i dels col·lectius que en facin ús que es podran compartir en espais de trobada organitzats amb la finalitat de fer créixer el projecte.
Núria Machuca, tècnica de promoció i conservació d’espai públic de l’AMB, explica que “el treball autoguiat permetrà que els professors facin una classe de matemàtiques en un parc metropolità i que ensenyin les sumes i les multiplicacions a l’aire lliure, per exemple”.
Aquests espais aglutinen i centralitzen les diferents línies educatives i de participació que es troben dins del programa Aprenem a la Xarxa de l’AMB.
Primera fase de desplegament en 12 parcs i en una platja
Els parcs i platges que s’inicien en la primera fase d’implantació d’aquest projecte són els següents:
Els parcs de la Torre-roja (Viladecans), Turonet (Cerdanyola del Vallès), Nou (el Prat de Llobregat), Molinet (Santa Coloma de Gramenet), Torreblanca (Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern), Joan Oliver (Badia del Vallès), Can Lluc (Santa Coloma de Cervelló), Llacuna (Montcada i Reixac), Timba (Cervelló), Muntanyeta (Sant Boi de Llobregat), Torrent de la Font i Turó de l’Enric (Badalona), Bosc de Can Gorgs (Barberà del Vallès) i la platja de Gavà.
La previsió és incorporar progressivament altres parcs i platges metropolitans a partir del 2023.