Gavà és un dels cinc municipis del Delta del Llobregat que promouen la campanya “Quina gran compra!”. La intenció de la campanya, que tot just arrenca avui, és promoure el comerç de proximitat de cara a les dates Nadalenques.
Ramon Castellano, que és tinent d’alcalde de Comerç i Promoció de la Ciutat, ha assegurat que “l’Ajuntament de Gavà treballa amb el comerç local evidentment no només la campanya de Nadal, sinó que treballa al llarg de tot l’any dia rere dia, però també és veritat que l’època de Nadal és un moment de força compra i per tant el comerç local necessita més que mai posar-se en valor i tenir aquest recolzament”.
Els altres municipis a banda de Gavà que promouen aquesta iniciativa són Viladecans, Castelldefels, Sant Boi i El Prat. És el segon any consecutiu que aquests ajuntaments es posen d’acord per posar de relleu els valors del comerç local mitjançant la marca comuna “UrbanShopping”.
Segons explica Castellano, els cinc ajuntaments “estem en primer lloc molt satisfets perquè el sector del comerç acull aquesta campanya amb gratitud i perquè els cinc municipis des del primer moment hem aconseguit fer un exemple de treball transversal i d’optimitzar recursos que no tenia precedents i que pot ser un exemple de futur per a molts altres territoris”.
La campanya s’allargarà fins el 7 de gener i el lema d’enguany és “UrbanShopping. El comerç petit no té res de petit”. Així es vol transmetre la idea que el petit comerç és la suma de molts esforços que configuren en realitat una gran oferta comercial.
Ramon Castellano destaca que l’Ajuntament està “satisfet i content perquè vam posar en marxa aquest projecte amb tota la bona voluntat i la il·lusió de no només recolzar al petit comerç sinó també de posar-lo en valor, i ens adonem de que en realitat el petit comerç és molt gran quan som conscients d’aquests valors que trobem en ell i que no trobem en altres elements comercials com ara les grans superfícies”.
La campanya té imatges específiques per als diferents segments comercials com ara l’equipament de la llar, la roba i els complements, l’alimentació o les joguines. Les diferents imatges s’adapten a cadascun dels cinc municipis a través de múltiples formats i canals com ara publicitat exterior, retolació d’autobusos interurbans o publicitat en premsa escrita.