D'esquerra a dreta: Olga Pedra, Gemma Badia i Pilar Gràcia durant la presentació de la cursa
D'esquerra a dreta: Olga Pedra, Gemma Badia i Pilar Gràcia durant la presentació de la cursa

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, en companyia de la Coordinadora Comarcal Garraf-Alt Penedès i Baix Llobregat de l’Associació contra el càncer, Olga Pedra, i de la presidenta de l’Associació contra el càncer de Gavà, Pilar Gràcia, ha presentat aquest matí la II Cursa contra el càncer que se celebrarà a la ciutat el 16 d’octubre. La cursa, que té una distància de 5 quilòmetres, sortirà a les 10 hores de l’Estadi Municipal La Bòbila on tindrà l’arribada.

L’alcaldessa ha recordat que la I Cursa es va fer l’any 2019 i es va aturar aquests anys per la pandèmia, però ara “recuperem aquesta cursa amb moltes ganes i sobre tot amb l’interès de visualitzar que l’esport és una de les millors prevencions contra la malaltia del càncer”. Badia ha convidat a tothom “que vulgui, que pugui, que se sumi a fer aquests 5 quilòmetres. Servirà per fer una trobada i a la vegada es podran recaptar uns diners que son molt necessaris per tot el que s’està fent des de l’Associació contra el càncer, especialment la promoció de la detecció, evidentment el tractament i la investigació”. L’alcaldessa també ha remarcat que “és molt important que hi hagi investigació perquè això el que fa és augmentar moltíssim la supervivència dels pacients”.

La coordinadora del Baix Llobregat de l’Associació, Olga Pedra, ha demanat la col·laboració ciutadana “perquè aquesta cursa, sense ànim de lucre, tingui la màxima visibilitat. Tots els fons que es recullin aniran a projectes socials i a investigació”. Pedra ha recordat que l’Associació es dedica a “informar i educar en salut, donem suport emocional i social a la gent que està patint la malaltia i els seus familiars. A més cal destacar que son l’entitat privada que més fons destina a la investigació que és molt important per poder avançar. Les taxes que hi ha de mortalitat ara son molt menys que les que hi havia fan vint o trenta anys enrere”.

De la seva banda, Pilar Gracia ha donat les gràcies a tothom “pel suport i també vull animar a la gent a que participi i que es faci voluntària per totes les activitats que desenvolupem al llarg de l’any. Sabem que Gavà és molt solidària i necessitem de la vostra ajuda”.

“Gavà en marxa contra el càncer” està organitzada per l’Associació contra el càncer a Gavà i té la col·laboració de l’Ajuntament i el Club Atletisme Gavà. El preu per participar en la Cursa és de 10 euros i inclou samarreta tècnica i esmorzar en acabar la cursa. L’alcaldessa ha desitjar que “hi hagi molta gent en la cursa” i ha animat “a tothom que vulgui a ser voluntari aquell diumenge per tal de participar i fer un cop de mà amb l’organització“