Gavà millora les eines per fer tràmits per internet
Gavà millora les eines per fer tràmits per internet

L’Ajuntament de Gavà fa un pas endavant en la implementació de l’administració electrònica Des d’avui, l’e-seu presenta un nou disseny que permet millorar-ne la usabilitat i garanteix la seva correcta visualització des de tot tipus de dispositius.

La millora en el disseny es tradueix en una estructura de navegació més intuïtiva i una nova iconografia més visual. També presenta una nova estructuració dels continguts, situant a la capçalera els serveis més utilitzats amb l’objectiu de facilitar que les persones usuàries puguin accedir més fàcilment a la informació i realitzar la tramitació electrònica d’una manera més senzilla.

L’e-seu també adopta un format responsive, que garanteix la correcta visualització i millora la usabilitat des de qualsevol dispositiu (ordinador, mòbil, tauleta…)

La nova seu electrònica contribuirà a consolidar el creixement de les tramitacions digitals amb l’Ajuntament. Una tendència a l’alça en els últims anys que amb la pandèmia de COVID-19 ha registrat un important increment.

Així, si abans de l’emergència sanitària el percentatge dels tràmits electrònics representaven el 57,1% del total, actualment s’arriba al 79,4%, tot i la relaxació de les restriccions de mobilitat.

Aquests percentatges es tradueixen, des de gener de 2020 fins al primer trimestre d’enguany, en un volum de 21.049 tramitacions electròniques per part de la ciutadania, entitats i empreses. D’aquestes, les majoritàries han estat relacionades amb el padró d’habitants (4.118) i amb ajudes i subvencions (1.676).

Nou telèfon OAC360

La posada en marxa el setembre passat del servei OAC360 també hja contribuït a consolidar aquest increment de més de 20 punts de la tramitació a través de l’e-seu. Un servei que coincidint amb l’estrena de la nova seu electrònica canvia el telèfon. Aquest que passa a ser el 935954799.

L’OAC360 és el servei d’acompanyament integral en la tramitació electrònica de l’Ajuntament, a disposició de ciutadania, entitats i empreses de dilluns a divendres de 8 a 20 h ininterrompudament. Un equip de persones dóna suport a fer els tràmits i gestions, com ara l’obtenció i ús del certificat digital o idCAT Mòbil, la presentació d’instàncies, l’obtenció de volants d’empadronament, la consulta de notificacions electròniques i de la carpeta ciutadana, o resolent qualsevol incidència amb la tramitació.

A més de la via telefònica, s’hi pot accedir al servei omplint un formulari a la seu electrònica municipal i demanant suport telefònic, o fent la consulta a través del correu electrònic.

Des de la seva posada en marxa el setembre de 2020 fins al passat mes de febrer, l’OAC360 ha registrat 5.509 atencions a través dels diferents canals de suport a la tramitació electrònica.