Gavà participa a la jornada per impulsar l’economia circular al Delta
Jordi Tort, tinent d'alcalde de Nova Governança i Economia durant la presentació de la jornada

Gavà, representada pel tinent d’alcalde de Nova Governança i Economia, Jordi Tort, ha participat avui junt als ajuntaments de Viladecans, El Prat i Sant Boi en una jornada per impulsar l’economia circular. Tort ha valorat l’experiència dels darrers 3 anys i ha recordat que “l’economia circular és un model econòmic restauratiu i regeneratiu que aposta per mantenir en tot moment el valor i la utilitat dels productes, els components i les matèries primeres”.

A la jornada s’ha donat a conèixer el programa Ecoindústria, finançat per la Diputació de Barcelona, que està basat en el model d’economia circular per generar creixement econòmic i ocupació, millorar la competitivitat del territori i reduir els efectes negatius dels residus sobre el medi ambient i la societat. “La idea –ha explicat Jordi Tort- és donar el màxim de vida i d’utilitat als productes i a la vegada ser més respectuosos amb el medi ambient”.

El programa Ecoindústria es va posar en marxa l’any 2016 pels ajuntament de Gavà i Viladecans, en aquests anys, segons el tinent d’alcalde Jordi Tort, “s’han posat en marxa sinèrgies entre empreses que han vist que allò que per una empresa és un residu pot ser una matèria primera per a una altra, s’ha treballat en projectes que donen una segona vida a la roba o al marro del cafè, en definitiva, s’ha comprovat que passar d’una economia lineal a una economia circular no només suposa un major aprofitament dels recursos sinó que pot ser una font d’ingressos per a persones amb dificultats”.

Durant la jornada s’ha presentat el Mapa d’instruments de finançament per a projectes empresarials sobre Economia Circular (Acció 10), una taula rodona sobre “Bones pràctiques d’empreses en l’àmbit de l’economia circular” i una dinàmica de relació i coneixement mutu entre empreses.