Minut de silenci a les portes de l'Ajuntament
Minut de silenci a les portes de l'Ajuntament

Gavà ha recordat aquest dilluns amb un minut de silenci a les portes de l’Ajuntament, a les 192 víctimes dels atemptats terroristes de l’11 de març del 2004, quan es compleix el quinzè aniversari de la tragèdia. Aquest dia, deu de les tretze bombes col·locades per terroristes yihadistes van explosionar en quatre trens de Rodalies de Madrid, a les estacions d’Atocha, Santa Eugènia, El Pozo i al costat del carrer Téllez.

Després del minut de silenci portaveus dels grups municipals han fet declaracions als mitjans de comunicació municipals condemnant aquest atemptat i donant suport a les famílies. El portaveu del grup municipal socialista, Jordi Tort ha tingut un record per les víctimes i sobretot ha emplaçat tothom “a que no quedin en l’oblit aquests assassinats. Hem d’aconseguir que la gent entengui que per portar a la pràctica qualsevol idea no és necessari acabar amb les vides dels altres. Avui estem aquí per recordar les víctimes de l’atemptat i per demanar que no torni a passar mai més.”

El portaveu del grup municipal de Cs, Miguel Ángel Ibáñez ha assegurat que “a part de recordar els fets és important treure conclusions”. Ibáñez considera que cal “combatre qualsevol tipus d’adoctrinament que inciti a l’odi sigui per qüestió de religió, tendències sexuals o de qualsevol tipus. Cal combatre des del principi qualsevol adoctrinament per evitar actes irracionals”.

De la seva banda, el portaveu del grup municipal de GSSP, Miguel Herrera diu: “Des del grup municipal i Podem Gavà volem expressar, una vegada més, tot el nostre pesar per aquesta tragèdia ocorreguda fa 15 anys. Expressar la nostra condemna a qualsevol atac sigui des de qualsevol fracció, ideologia, idea religiosa qualsevol creença o color de pell. Condemnen qualsevol atac que es realitzi i especialment un atac tan dur per al país i en el qual es van poder veure tantes irresponsabilitats polítiques i mentides “.

La portaveu del grup municipal del PPC, Mónica Parés, també s’ha sumat al minut de silenci “per recordar l’atemptat a Madrid de fa 15 anys. Malgrat aquest anys no hem volgut oblidar el pitjor atemptat terrorista que ha patit al nostre país amb 192 persones mortes. Una vegada mes, l’Ajuntament de Gavà i nosaltres, com a Partit Popular, ens hem volgut adherir a aquest minut de silenci”.

Finalment, el portaveu del grup municipal de CiU, Ramon Castellano també s’ha “solidaritzat amb les famílies de les víctimes” i ha “lamentat aquell incident i condemnat qualsevol tipus de violència i d’atemptats terroristes. Hem de treballar perquè la societat sigui conscient que treballant dialogant i negociant podem aconseguir qualsevol tipus de progrés, i avançar per la bona convivència per molt diferent que pensen. Mai la violència o el terrorisme poden ser una solució”.