Després de tres edicions, el concurs de talents en català per a joves Objectiu Paki, liderat per La Xarxa i Ràdio Televisió Cardedeu, fa un salt endavant per convertir-se en OP FEST, el concurs de cançons originals en català entre els territoris de Catalunya i amb la presència de 38 televisions locals; entre elles, Gavà Televisió. En aquest nou concurs podran participar tant solistes com grups musicals, a partir de setze anys i sense límit d’edat. Per fer-ho, els candidats s’hauran de presentar a un càsting amb una composició i lletra original, i aconseguir ser representants del seu territori. El càsting el faran les diferents televisions locals, que escolliran les cançons que les representaran.
El coordinador de Gavà televisió, Josep Antoni Moreno, explica que “quan la Xarxa ens va proposar participar a l’OP FEST, no ens ho vam pensar perquè ens encanta la idea de poder trobar una cançó que representi a Gavà i que, a més a més, pugui anar a participar en aquest programa, a competir sanament amb altres televisions del territori i, per què no, aconseguir el premi, i que un solista o un grup gavanenc aconsegueixi ser el triomfador d’aquesta primera edició de l’OP FEST”.
Un cop seleccionades les cançons, es farà una primera fase on, a través de les votacions de les televisions locals i del públic, es triaran els 14 representants que, finalment, participaran en una única gala televisada en directe, on s’escollirà la cançó de l’any. Per apuntar-se als càstings territorials, els candidats hauran d’omplir un formulari que s’habilitarà al web de Ràdio Televisió Cardedeu (rtvc.cat/opfest) del 2 al 24 de setembre. Amb la inscripció caldrà enviar un vídeo, en condicions òptimes d’imatge i so, interpretant la cançó amb què es vol participar.
Moreno no dubta a “animar a la gent, als grups, als solistes, a què comencin a preparar la cançó, a crear-la si no la tenen o a millorar-la si és que ja la tenen, i a gravar aquest vídeo que es demanarà quan hagin de fer la inscripció. I, quan arribi el 2 de setembre, que la puguin enviar de seguida perquè el període no serà gaire llarg i de seguida començarà el procés de càsting en algunes televisions o, en el nostre cas, d’elecció interna a través d’un jurat que, ja ho veureu, serà molt qualificat”.
La gala final se celebrarà l’11 de gener de 2025 al Teatre Auditori de Cardedeu i tindrà tots els ingredients d’un gran espectacle: música, ball i votacions de les televisions i l’audiència. El nou OP FEST, en definitiva, serà un festival sense precedents a Catalunya per reivindicar l’alt nivell creatiu dels artistes emergents i gaudir de la varietat i la riquesa de la música en català.





