autobús
Gavà tindrà dues línies d’autobús directes a Barcelona

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat avui a Gavà les noves línies que uniran directament Gavà amb Barcelona. D’una banda, la nova línia Exprés E81 connectarà de forma directa, anant per l’autopista C-32 i la C-31, el barri de Can Tries amb la Plaça Espanya de Barcelona. La freqüència de pas serà cada 30 minuts, durant tot el dia. D’altra banda, la línia Exprés E98 connectarà també de forma directa, passant per l’autopista C-32 i la Ronda de Dalt, el barri de Les Panes amb la Zona Universitària i Maria Cristina també a Barcelona. La freqüència d’aquesta línia serà cada 5-10 minuts, en hora punta de matí en sentit Barcelona (de 7:00h. a 10:00h.h) i en hora punta de tarda en sentit Gavà (de 13:30h. a 19:30h.).

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha afirmat que “les millores que avui presentem veritablement contribuiran a assolir un model de mobilitat segura i sostenible perquè signifiquen que tenim una xarxa de transport públic més articulada, amb millors prestacions i que suposa una alternativa real al transport privat”.

L’alcaldessa ha assegurat que es continuarà treballant en aquesta línia, amb passos decidits, i en aquest sentit ha recordat que “som a punt de perfilar el projecte de la nova C-245 per convertir-la en una via on el transport públic tingui prioritat i pugui ser més ràpid i tenir més freqüència de pas”. En la mateixa línia ha posat com a exemple “els treballs que fem per reforçar la xarxa ciclable, executant el nou carril bici al carrer de Barcelona i dotant ben aviat a l’estació de RENFE d’un mòdul de BiciBox d’alta capacitat”.

Sánchez ha fet aquestes declaracions acompanyada pel vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, que ha recordat que “tenim el compromís i l’obligació de tenir una bona oferta de transport públic, i això és el que treballem de forma continuada amb cada municipi metropolità”. Poveda ha posat en valor la incorporació de nous vehicles a la flota d’autobusos, tot destacant el seu caràcter sostenible, per contribuir a la reducció de la contaminació atmosfèrica de la Metròpolis Barcelona. El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB ha recordat que la bateria d’iniciatives de l’ens supramunicipal en matèria de mobilitat s’encaminen, a banda de fomentar altres modes sostenibles, a “incrementar l’ús del transport públic i reduir el del vehicle privat”. Entre aquestes iniciatives, Poveda ha destacat la nova tarifa metropolitana que “ens ha d’ajudar a incorporar més passatgers als transport públic”.

En el decurs de l’acte els assistents han pogut entrar a l’interior d’alguns dels nous vehicles híbrids que ha adquirit l’AMB, en total 128, dels quals 14 es destinaran a Gavà. Cal recordar que aquests busos híbrids dièsel-elèctric permeten una reducció de les emissions contaminants entorn del 25% respecte dels dièsel. A més a més redueixen significativament el soroll en els entorns de les parades ja que la seva circulació és en mode elèctric.

D’altra banda, d’aquesta nova flota metropolitana, també s’incorporen al servei de Nitbus del Baix Llobregat 13 vehicles elèctrics nous. D’aquesta manera, el 43% dels autobusos que circulin durant la nit per Gavà seran sostenibles: el 29% seran elèctrics i el 14% seran híbrids. En particular, al municipi, per la nit circularan 6 busos 100% elèctrics que es destinaran a les línies N14 i N16.