Grallers i Timbalers
Els Grallers i Timbalers L’anguila de Gavà insonoritzen un local d’assaig (Foto: cortesia Lluís Vicenç Méndez)

La Colla de Grallers i Timbalers L’anguila de Gavà ha adaptat un nou local d’assaig per tal d’insonoritzar-lo. El local està ubicat a la Masia de Can Tintorer i ha estat cedit per l’Ajuntament de Gavà. Lluís Vicenç Méndez, que és cap de colla de L’anguila, ens ha explicat que “en els primers assajos que vam fer en aquest espai, a mitjans d’octubre passat, ja vam detectar problemes d’acústica ja que hi havia reverberació del so, i a més els decibels eren massa elevats com per mantenir el so durant dues hores d’assaig”.

La colla va presentar un escrit a l’Ajuntament “adreçat a l’alcaldessa i a la regidora de Cultura demanant ajuda per tal de condicionar el local, i els vam indicar que, en tot cas, si no rebíem cap resposta ja intentaríem fer alguna cosa. Com que han passat tres mesos i no hem rebut resposta, al final la colla ha hagut de comprar les plaques d’aïllament acústic i les hem col·locat”.

Les plaques les van col·locar el passat dilluns 7 de febrer, i ara “hem de valorar la col·locació d’una moqueta o catifes a terra, que també ajudaria a reduir la reverberació del so, i a més també estem pensant en ubicar cortines gruixudes insonoritzants als extrems de la sala. En funció del que aconseguim reduir el nivell de so potser fem alguna intervenció més o ho deixem així”.

Amb aquestes plaques “no ha baixat el nivell de decibels, però sí hem aconseguit reduir la reverberació. Això ens permet sentir millor les gralles dels companys per tal de veure on hi ha errors que podem rectificar”. En baixar la reverberació també disminueix una la pressió de decibels, el que és molt important per la colla ja que “exposar-nos a un nivell de decibels superior a 80, o fins i tot a 90, que és el màxim que hem arribat a mesurar, implica arriscar-nos a patir danys a l’oïda”.

Grallers i Timbalers
Un assaig de la colla al nou local de Can Tintorer (Foto: cortesia Lluís Vicenç Méndez)

La colla assajava des de feia 6 anys a la Masia de Can Sellarés, “un equipament que estava mancomunat entre els ajuntaments de Gavà i de Viladecans i on disposaven d’un despatx compartit i d’una sala on fèiem classes”. Però “amb la pandèmia ja no vam poder accedir a l’equipament, i després l’Ajuntament de Viladecans ja no ens va permetre tornar-hi tan bon punt va assumir la titularitat de Can Sellarés”. Va ser llavors quan la colla va demanar ajuda a l’Ajuntament de Gavà, que els hi va oferir diversos indrets on poder assajar, dels quals l’espai que estava disponible a la Masia de Can Tintorer era “el que més es semblava al que teníem a Can Sellarés”.

Tot això per continuar perseguint l’objectiu de l’entitat que, en paraules de Méndez, consisteix en “mantenir i difondre la gralla i el timbal com instruments de cultura popular, i mantenir la tradició a Gavà. És a dir, no només volem ser un grup estable que acompanya tant als gegants o a l’Esbart Brugués o altres entitats de cultura popular, o que fa actuacions en solitari, sinó que a més volem que no es perdi aquesta tradició a Gavà”.

PUBLICITAT