Gran afluència de visitants a la Festa del Cava 2022
Gran afluència de visitants a la Festa del Cava 2022

Una desena de bodegues van participar, aquest passat divendres, en la sisena Festa del Cava de Gavà, un esdeveniment organitzat per Celler La Vinya i que, després de dos anys de forçada absència per culpa de les restriccions derivades de la pandèmia ara s’ha pogut recuperar. Com és tradició els estands es van situar a la plaça de la Pagesia, a partir de les 18 hores, tot i que no va ser fins pels volts de les 20 hores, quan la calor va afluixar, que l’ambient es va animar

La festa va comptar amb el suport de Wow Gavà i la participació d’alguns restauradors de Gavà, com Major 36, Harlem i Righetti. De fet, el tiquet, que tenia un preu de 10 euros, incloïa una copa de vidre, tres degustacions de cava, i dues tapes.

Des de Celler La Vinya, Jordi Vidal, es mostra satisfet per “la bona resposta ciutadana” en un esdeveniment on, precisava, “pretenem promoure la cultura de caves i vins, donar a conèixer les últimes novetats dels productors i promoure l’activitat comercial i l’oferta de qualitat de restauració del nostre municipi”.

Entre l’oferta a la festa, Vidal destacava la presència d’un productor de xampany francès, que “vol donar a conèixer els productes que elaboren i com s’elaboren. Ha vingut de la zona del Loira i és Louis Perdrier. Són proveïdors del nostre establiment des de fa uns tres anys, i en assabentar-se d’aquesta activitat va voler fer-se un forat entre els productors catalans i presentarà un blanc i un rosat”.

La quasi totalitat de les marques presents van presentar algun producte nou o alguna reedició. Per exemple, Caves Hill traurà al mercat un producte nou anomenat Herència Gaudí, i aquesta línia es va presentar en aquesta fira. També Caves Nadal va presentar un producte nou que ha sortit al mercat fa pocs dies i del qual no s’ha fet cap presentació oficial.

La data escollida, una setmana abans de la revetlla de Sant Joan, no és precisament casual, perquè segons Vidal, “tenim molts clients que volen conèixer els últims productes que surten al mercat, i d’aquesta manera els podem oferir l’oportunitat de tastar-los abans de comprar, i així, també  recolzem una mica la venda de cava en aquestes dates tan assenyalades que, després del Nadal, és quan més consum intern de cava es produeix en el nostre país”.

Vidal recorda que “al Nadal hi ha més venda, el que no implica més consum perquè el que hi ha són molts regals que es fan a terceres persones, lots d’empresa, etc. Així que les dates on hi ha més consum és ara per Sant Joan, una informació que aporta el Consell Regulador del Cava”.