Help-IU és un nou establiment situat a la Riera de Sant Llorenç que té un objectiu primordial: orientar als seus clients en l’ús de les noves tecnologies. José Luis Raya, co-fundador de Help-IU, ens ha explicat que “això neix de la unió de diverses persones que portem molts anys en el sector de la informàtica, i que volem lluitar contra l’abús de les grans companyies”.
Segons Raya, al referir-se a “grans companyies” en realitat “toquem una mica tot els àmbits relacionats amb el món de la tecnologia, no només informàtica, i per això tractem des de d’empreses de telefonia o de software fins a empreses d’alarmes o assistents de veu com Alexa, que molta gent els compra i no sap per a què serveixen”.
Aquest servei està orientat a tota mena de clients: “El nostre target de clients comprèn pràcticament tots els tipus, des de particulars fins a petita i mitjana empresa, i ens interessa molt l’assessorament presencial al nostre establiment perquè volem una relació propera amb els nostres clients”.
En aquesta línia de negoci, Help-IU organitza uns tallers gratuïts “enfocats principalment a la gent gran que, avui dia amb la dependència de les noves tecnologies i sobretot del telèfon mòbil, poden estar perduts si no dominen tot aquest món. Així que principalment volem fomentar l’ús correcte de l’smartphone, com per exemple saber utilitzar correctament el WhatsApp, saber descarregar un arxiu o pujar-ne un a un correu electrònic, són conceptes que per nosaltres poden ser molt senzills però que per altres persones poden ser molt complicats d’executar”.
El 25 de març organitzen el primer d’aquests tallers, que es dedicarà a l’ús en general del telèfon mòbil. Segons Raya, depenent de l’èxit d’aquest primer taller es plantejaran tirar endavant altres amb una periodicitat mensual. La idea amb aquest primer taller és “oferir una formació molt bàsica, molt senzilla, i molt orientada a les persones grans, amb nocions com per exemple què és una imatge, què és una cançó, com es guarden, com s’emmagatzemen, o com es poden compartir vídeos”.
El taller es compondrà d’una part de teoria però hi haurà una part important pe respondre dubtes sobre el funcionament dels seus smartphone, per això l’aforament serà reduït, d’entre 8 i 10 persones. Podeu apuntar-vos o bé en el local o bé trucant al seu telèfon d’atenció al client que és el 93 802 64 15.
Tot això, segons Raya, obeeix també a un objectiu important que passa per “donar-nos a conèixer, volem que la gent pensi en Help-IU com una entitat on poden venir a fer-nos consultes, no com una empresa que només vol guanyar diners, nosaltres no volem donar aquesta imatge, volem donar la imatge d’assessoria, de que qualsevol persona que passi per la porta i tingui un problema puguem ajudar-li. Ja guanyarem diners amb altres serveis derivats, però la qüestió econòmica no és el nostre principal enfocament”.