Hora del conte amb la Rateta voladora

Arran de l’enduriment de les mesures anti-covid decretades pel Govern de la Generalitat amb la finalitat de frenar la velocitat de propagació dels contagis de Covid-19, les biblioteques de la nostra ciutat han hagut d’adaptar les seves activitats previstes. Algunes queden anul·lades i d’altres es poden fer en format virtual, és el cas de l’Hora del Conte d’aquest dimarts, 17 de novembre. La Mitja i la Mitjoneta faran la narració on line de “La rateta voladora” a través de l’Instagram live Biblioteques de Gavà, a partir dels 17.30 hores.

La Mitja i la Mitjoneta

La Mitja i la Mitjoneta són dues noies innocents que es diverteixen explicant històries. Les dues amigues versionen i estripen els contes tradicionals que han perdurant durant els anys. Per elles és essencial posar en dubte conductes repressives, sexistes, desigualitàries i no inclusives.

La Mitja; amb la seva empenta sempre és la més preparada per iniciar l’explicació del conte, però inevitablement és interrompuda per la desconeixença i poca memòria de la Mitjoneta. Aquests dos personatges es converteixen en indispensables l’un de l’altre, creant una parella entranyable on l’estima i les ganes de jugar destaquen per damunt de tot.

Les mitges i els mitjons, entre d’altres elements quotidians, es transformen en infinits animals, personatges fantàstics i espais ficticis.

“La rateta voladora”

Us presentem a la Rateta voladora; la nostra rata feminista a la que se li ha trencat l’escombra que necessita per poder volar pels aires. En el temps d’arreglar-la, succeeix una passarel·la d’animals que per la seva condició de mascles es creuen amb el dret de molestar-la. La Rateta Voladora, però, no té por de plantar cara a l’assetjament constant i dóna una resposta clara i activa davant de la situació.

Un conte ple de reflexió, humor, crítica i màgia.

Activitat adreçada per a nens i nenes a partir de 4 anys.